ویزای هلند

۲۲ مطلب در آذر ۱۳۹۷ ثبت شده است

موزه ریجکس آمستردام

موزه ریجکس آمستردام

موزه ریجکس آمستردام یکی از بهترین موزه های هلند است که می توان در آن شاهکارهای هنرمندان زیادی را دید. در واقع می توان گفت که موزه ریجکس آمستردام یکی از بهترین موزه های جهان است که دوچرخه سواران می توانند از گذرگاهی که در زیر آن قرار دارد عبور کنند. آثار هنری زیادی از هنرمندان مشهوری مانند ون گوگ، ورمیر، رمبرانت و ... در آن وجود دارد. در این موزه اشیایی وجود دارد که مربوط به دوره های تاریخی گذشته می باشد و یادآور دوران های قبل می باشد.

[caption id="attachment_508" align="aligncenter" width="800"]موزه ریجکس آمستردام موزه ریجکس آمستردام[/caption]

همانطور که از نام این موزه مشخص است در شهر آمستردام هلند قرار دارد و دارای چهار طبقه می باشد. در طبقه صفر موزه ریجکس آمستردام آثاری مربوط به قرون وسطی و قرن هفدهم و قرن هجدهم وجود دارد که بعد از بازدید از این آثار باشکوه می توانید به طبقه اول بروید و آثار متعلق به قرن هفدهم را ببینید. البته آثار مربوط به قرن بیستم در دو طبقه بالاتر قرار دارند. گشت و گذار در بین آثار حس و حالی تازه به فرد می دهد و می توان از گذر تاریخی آنها مطلع شد. البته جالب است بدانید که در این موزه می توان آثار هنرمندانی از چین، اندونزی، ژاپن، تایلند، هندوستان، ویتنام و ... را مشاهده کرد. در این موزه می توان از نمای شومینه ایتالیایی، مبلمان های آمستردام، منبت کاری فرانسوی و ... بازدید کرده و لذت برد.

[caption id="attachment_509" align="aligncenter" width="800"]موزه ریجکس آمستردام موزه ریجکس آمستردام[/caption]

کتابخانه کاییرز موزه ریجکس آمستردام

یکی از بزرگ ترین و قدیمی ترین کتابخانه های هنر کشور هلند در این موزه قرار دارد. این کتابخانه دارای یک فضای بسیار آرام و آرامش بخش می باشد که تمامی بازدید کننده ها را شیفته ی خود می کند. تمامی افراد، دانشجویان و حتی گردشگران می توانند ساعاتی را در کتابخانه برای مطالعه قرار دهند و از سکوت و آرامش آن بهره ببرند.

یکی از زیباترین بخش های موزه فضای سبز بیرونی آن می باشد که با وجود مجسمه های کالدر و مور بسیار زیبا شده است. در اطراف موزه ریجکس آمستردام یک گلخانه قدیمی و یک کلیسا قرار دارد که امکان بازدید از آنها برای تمامی گردشگران وجود دارد. در اینجا به معرفی چند اثر در موزه ریجکس آمستردام می پردازیم.

[caption id="attachment_510" align="aligncenter" width="800"]کتابخانه کاییرز موزه ریجکس آمستردام کتابخانه کاییرز موزه ریجکس آمستردام[/caption]

نگهبان شب اثر رمبرانت

یکی از مشهوترین نقاشی های عصر طلایی هلند، تابلوی نگهبان شب می باشد که در موزه ریجکس آمستردام قرار دارد. در این تابلو مشاهده می کنید که نگهبان اسلحه های خود را قبل از گشت شبانه بررسی می کند. این تابلو سفارش گارد شهری بوده است و رمبرانت آن را ترسیم کرده است. رمبرانت سبک تنبریسم را در آن بکار برده است که یکی از سبک های مورد علاقه ی او بود. سایز این تابلو بسیار بزرگ می باشد و توانسته یکی از اتاق های موزه ریجکس آمستردام را اشغال کند.

دختر شیر دوش اثر ورمیر

دختر شیر دوش یکی از آثار ورمیر است که در سال 1660 کشیده شده است و در موزه ریجکس آمستردام قرار دارد. ورمیر نقاشی های زیادی را در زمینه فعالیت های روزانه و اختلافات طبقاتی کشیده است. دختر شیر دوش تصویری از یک خانم می باشد که در آشپزخانه کار می کند و دارای بدنی قوی می باشد. این تصویر نشان می دهد که او در یک ظرف که نان بیات دارد شیر می ریزد. این اثر جزء یکی از شناخته ترین آثار ورمیر می باشد که بسیار قابل لمس و دلپذیر می باشد.

[caption id="attachment_512" align="aligncenter" width="800"]دختر شیر دوش اثر ورمیر دختر شیر دوش اثر ورمیر[/caption]

سلف پرتره اثر ون گوگ

این اثر که در موزه ریجکس آمستردام قرار دارد در سال 1887 کشیده شده است و تحت تأثیر امپرسیونیسم فرانسه می باشد. این تابلو نشان می دهد که پاریس در حال تغییر سبک است و جنبش سردمداران را نشان می دهد. این اثر با ضربه های محکم و پر نواخت چهره خود ون گوگ به تصویر کشیده شده است که چیزی شبیه اثر گوگن و مونه می باشد.

دیورامایی از رقص یک برده اثر شاوتن

شاوتن در سال 1830 دیورامایی ار رقص یک برده را به ترسیم کشید. این اثر در موزه ریجکس آمستردام به نمایش گذاشته شده است. بیشتر آثار این هنرمند نشان دهنده ی زندگی مستعمراتی اوست. در این اثر به وضوح خواهید دید که دیوراما برده هایی را نشان می دهد که موزیک می نوزاند و همزمان در حال رقصیدن هستند. این اثر به وضوح نشان می دهد که برده ها مجبور به انجام کار اجباری در مزرعه هستند.

از جمله آثار موزه ریجکس آمستردام می توان آثار برجسته دیگری مانند موعظه مسیح از رمبرانت، پرستش گوساله طلایی از لیدن، سواری در صبح کنار دریا از ماوه، نبرد واترلو از پینمن، منظره زمستانی و اسکیت بازان از اورکامپ و .. را نام برد. در موزه ریجکس آمستردام چیزی بیش از یک میلیون اثر هنری وجود دارد که شاهکارهای زیادی را نشان می دهند.

در صورت نیاز به مشاوره و راهنمایی برای سفر به اروپا با شماره همراه ۰۹۱۰۷۶۳۶۳۲۶ تماس بگیرید.

آژانس سفری دیگر مجری مستقیم در خصوص ویزای هلند ، وقت سفارت هلند ۸۸۸۵۱۰۸۰-۰۲۱

 

۲۹ آذر ۹۷ ، ۱۳:۴۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سفری دگر

نقشه ی آمستردام

نقشه ی آمستردام

یک نقشه ی آمستردام کشور هلند کامل تمامی اطلاعات مربوط به این شهر را به طور کامل نشان می دهد. اگر شما نیز قصد سفر به این شهر را دارید بهتر است یک نقشه ی آمستردام را تهیه کنید و در یافتن مسیرها دچار مشکل نشوید.

نقشه ی آمستردام به طور کامل تمامی مکان های دیدنی و خیابان های اصلی و حتی مهم ترین مراکز شهر را به طور دقیق مشخص می کند. در برخی از پیشرفته ترین نقشه ی آمستردام که به صورت آنلاین نیز موجود است شما می توانید مسیر دقیق تمامی مکان ها را بیابید و همچنین وسیله ی نقلیه ی موجود برای رسیدن به آن مکان را بدانید. تمامی گردشگران بهتر است به محض رسیدن به این بندر، نقشه ی آمستردام را تهیه کنند زیرا این امر سبب می شود که هیچ گونه مشکلی در تردد نداشته باشند.

[caption id="attachment_498" align="aligncenter" width="800"]نقشه ی آمستردام نقشه ی آمستردام[/caption]

آمستردام

شهر آمستردام پایتخت کشور هلند و یکی از بزرگترین و پرجمعییت ترین شهر های این کشور است. با داشتن جاذبه های فرهنگی، تاریخی، دیدنی فراوان این شهر همواره مورد توجه گردشگران و توریست ها بوده است و جزء یکی از مهم ترین قطب های توریستی کشور نیز در نظر گرفته می شود. نزدیک به یک میلیون جمعیت در این شهر زندگی می کنند که بیشتر آن ها مهاجران داخلی و خارجی هستند. به گونه ای که تنوع نژاد ها در این شهر بسیار وسیع بوده و نزدیک به صدو پنجاه ملیت در این شهر در کنار هم زندگی می کنند. شما نیز اگر می خواهید جاذبه های دیدنی این شهر رابه همراه تمامی زیبایی موجود در آن مشاهده کنید، می توانید یک سفر بی نظیر در این شهر داشته باشید. امکانات رفاهی فراوانی برای گردشگران در این شهر به وجود آمده است. بهتر است قبل از سفر به آن جا اطلاعات کلی را در مورد این شهر به دست آورید تا در طول سفر با شناخت کامل، هیچ مشکلی برایتان پیش نیاید. از جمله اینکه قبل از سفر سعی کنید مکان های دیدنی و مسیرهای رسیدن به این مکان ها را بشناسید. ایده ی بهتری است که یک برنامه ریزی خوبی برای سفرتان داشته باشید.

موقعیت جغرافیایی آمستردام

 نقشه ی آمستردام به طور دقیق موقعیت جغرافیای آمستردام را برای شما مشخص می کند. این شهر از شرق به دریاچه ی آیسل میر وصل شده است و از غرب به دریای شمال متصل می باشد. با توجه به نقشه ی آمستردام که به صورت هوایی گرفته شده است بندر آمستردام به آب های آزاد راه دارد که این امر سبب شده است که صنعت تجارت در این شهر بسیار گسترده باشد. به همین دلیل بسیاری از افراد به دنبال سرمایه گذاری در این ناحیه هستند. شهر آمستردام در غرب کشور هلند قرار گرفته است.

[caption id="attachment_499" align="aligncenter" width="800"]موقعیت جغرافیایی آمستردام موقعیت جغرافیایی آمستردام[/caption]

خیابان های معروف آمستردام

خیابان های مشهور فراوانی در شهر آمستردام وجود دارد که یک نقشه ی آمستردام دقیق تمامی این خیابان ها را به طور دقیق مشخص می کند و همچنین برخی نقشه ی آمستردام نشان دهنده ی وسایل عمومی نقلیه برای رسیدن به این خیابان ها است. از جمله مهم ترین خیابان های آمستردام که دارای مراکز خرید عالی بوده و همچنین مهم ترین مراکز دیدنی نیز در آن ها موجود است به صورت زیر می باشد. خیابان کالفر شترات که در مرکز شهر آمستردام قرار دارد بهترین مراکز خرید را در بر دارد؛ که بهترین و مشهورترین برندها را می توانید در این مراکز پیدا کنید. خیابان پی سی هوفت استرات نیز از بهترین خیابان های خرید آمستردام می باشد؛ که در منطقه ی جنوبی این شهر واقع شده است. این خیابان به مهم ترین موزه های شهر نیز متصل می شود. بتهوون استرات که به عنوان شاهزاده قدیمی این شهر مشهور است بهترین کافه ها، رستوران ها و شیرینی پزی ها را می توان در این خیابان مشاهده کرد. شما می توانید در این خیابان مشهور یک وعده غذایی عالی در این شهر داشته باشید.

[caption id="attachment_500" align="aligncenter" width="800"]خیابان های معروف آمستردام خیابان های معروف آمستردام[/caption]

وضعیت آب و هوا در آمستردام

در حالت کلی در تمام بخش های آمستردام آب و هوای معتدل برقرار است. در طول فصل زمستان برف اندکی می بارد و گرمای موجود در تابستان به هیچ وجه آزار دهنده نیست. در طول سال گاها کل شهر در معرض وزش باد شدیدی قرار می گیرد. برخی از نقشه ی آمستردام به طور کلی وضعیت بارش ها و دمای تمامی نواحی شهر را به طور دقیق نشان می دهد. تمامی گردشگران بهتر است که قبل از سفر از نقشه ی آمستردام که مشخص کننده ی آب و هوای تمام قسمت ها است، استفاده کنند. این نقشه ی آمستردام به صورت آنلاین بوده و به راحتی قابل دسترس است.

[caption id="attachment_501" align="aligncenter" width="800"]وضعیت آب و هوا در آمستردام وضعیت آب و هوا در آمستردام[/caption]

در صورت نیاز به مشاوره و راهنمایی برای سفر به اروپا با شماره همراه ۰۹۱۰۷۶۳۶۳۲۶ تماس بگیرید.

آژانس سفری دیگر مجری مستقیم در خصوص ویزای هلند ، وقت سفارت هلند ۸۸۸۵۱۰۸۰-۰۲۱

 

۲۸ آذر ۹۷ ، ۱۵:۳۲ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سفری دگر

هتل های ارزان آمستردام

هتل های ارزان آمستردام

هتل های ارزان آمستردام در کشور هلند بسیار زیاد می باشد و شما می توانید با توجه به امکانات موجود در هتل های ارزان آمستردام، یکی را انتخاب و رزرو نمایید. از جمله هتل های ارزان آمستردام می توان به هتل الکساندر و هتل وان اونا اشاره کرد.

آمستردام با داشتن انواع مختلفی از هتل های شیک و ارزان خود توانسته است از هزاران نفر گردشگر پذیرایی کند. شما می توانید برای داشتن سفری مقرون به صرفه یکی از هتل های ارزان آمستردام را انتخاب کرده و رزرو نمایید. از هتل های ارزان آمستردام می توان به هتل وان اونا، هتل الکساندر و هتل موزارت اشاره کرد. شما می توانید با مطالعه ی این مقاله اطلاعات خوبی را در مورد هتل های ارزان آمستردام به دست بیاورید.

[caption id="attachment_488" align="aligncenter" width="800"]هتل های ارزان آمستردام هتل های ارزان آمستردام[/caption]

هتل وان اونا آمستردام

هتل وان اونا آمستردام در کشور هلند از هتل های ارزان آمستردام می باشد که در قلب شهر آمستردام واقع شده و از قدیمی ترین هتل های این شهر نیز می باشد. طراحی اتاق ها و استفاده از رنگ های بسیار جذاب در این هتل سبب شده است که گردشگران بسیاری برای اقامت خود این هتل را انتخاب کنند. وجود تابلوها، صندوق امانات، پذیرش 24 ساعته، نگهداری چمدان و رستوران از امکانات و خدمات این هتل می باشد. شما می توانید قبل از سفر به این شهر، اتاق مورد نظر خود را رزرو کنید.

[caption id="attachment_489" align="aligncenter" width="800"]هتل وان اونا آمستردام هتل وان اونا آمستردام[/caption]

هتل سیتیزن ام آمستردام

از دیگر هتل های ارزان آمستردام می توان به هتل سیتیزن ام اشاره کرد که در مرکز شهر واقع شده و دسترسی راحت تری به تمام نقاط شهر دارد. شما می توانید از خدماتی مانند حمام، رستوران، اتاق های سیگار ممنوع، پذیرش 24 ساعته و سرویس اتاق اشاره کرد که گردشگران و مهمانان می توانند با اقامت در این هتل زیبا از تمام این خدمات بهره مند شوند. مبلمان این هتل بسیار شیک بوده و از معماری و طراحی شیکی برخوردار می باشد.

[caption id="attachment_490" align="aligncenter" width="800"]هتل سیتیزن ام آمستردام هتل سیتیزن ام آمستردام[/caption]

هتل الکساندر آمستردام

هتل الکساندر از هتل های سه ستاره شهر آمستردام می باشد که نام این هتل را می توان در لیست هتل های ارزان آمستردام نیز مشاهده کرد. رستوران این هتل با سرو غذاهای محلی و لذیذ خود توانسته محبوبیت زیادی را در میان گردشگران و مهمانانی که به این هتل مراجعه می کنند داشته باشند. هم چنین می توانید صبحانه خود را در تراس اتاق خود میل فرمایید و از منظره ی لذت بخش بیرون بهره مند شوید. صندوق امانات، نگهداری چمدان، اتاق های سیگار ممنوع و کرایه اتومبیل از مهم ترین امکانات این هتل زیبا می باشد.

[caption id="attachment_491" align="aligncenter" width="800"]هتل الکساندر آمستردام هتل الکساندر آمستردام[/caption]

هتل اولد نیکل

هتل اولد نیکل نیز یکی دیگر از هتل های ارزان آمستردام می باشد. این هتل در نزدیکی جاذبه های گردشگری همانند موزه آنه، کاخ سلطنتی آمستردام، موزه امپراطوی، موزه ونگوگ و کلیسای قدیمی آمستردام می باشد. در رنگ آمیزی این هتل از رنگ آبی استفاده شده است که زیبایی و آرامش بسیار خاصی را به این هتل بخشیده و گردشگران بسیاری این هتل را در اولویت انتخاب های خود قرار می دهند. از مهم ترین ویژگی های این هتل می توان به پنجره های بزرگ و فضای باز اتاق ها اشاره کرد که شما می توانید فضای بیرون از هتل را به راحتی از اتاق خود مشاهده نمایید. از امکانات و خدمات فوق العاده ای که در این هتل ارائه می شود می توان به موارد زیر اشاره کرد:

-رستوران بسیار شیک و زیبا

-اتاق های سیگار ممنوع

-نگهداری چمدان

-کارمندان چند زبانه

-اتاق های خانواده

شما می توانید با اقامت در این هتل بسیار زیبا، هزینه بسیار کمتری را پرداخت نمایید. آدرس هتل مذکور به صورت ذیل می باشد که البته بایستی قبل از سفرتان آن را رزرو نمایید.

Nieuwe Brugsteeg 11, Amsterdam City Centre, 1012 AG Amsterdam, Netherlands

[caption id="attachment_492" align="aligncenter" width="800"]هتل اولد نیکل هتل اولد نیکل[/caption]

هتل کپ سیتی سنتر

از دیگر هتل های ارزان آمستردام هلند می توان به هتل کپ سیتی سنتر اشاره کرد که یکی از مقرون به صرفه ترین این هتل ها می باشد. اتاق های این هتل فضای بسیار بزرگ و تمیزی دارند که با داشتن دکوراسیون و ترکیب رنگ بسیار شیک توانسته رضایت گردشگران را به وجود بیاورد. این هتل دو ستاره دارای 13 اتاق می باشد که علاوه بر این که از ارزان ترین هتل ها در آمستردام می باشد، جزء کوچک ترین هتل های این شهر نیز به شمار می آید. شما می توانید با اقامت در این هتل بسیار زیبا لحظات بی نظیری را برای خود و دوستان خود به ارمغان بیاورید. از امکانات و خدمات فوق العاده ای که در این هتل ارائه می شود می توان به موارد زیر اشاره کرد:

-صندوق امانات

-اینترنت پر سرعت

-اتاق های سیگار ممنوع

-پذیرش 24 ساعته

-رستوران بسیار شیک و زیبا

-غذاهی بسیار لذیذ و خوشمزه

-صبحانه رایگان

آدرس هتل کپ سیتی سنتر به صورت زیر می باشد، هم چنین شما می توانید قبل از سفرتان به این شهر اتاق مورد نظرتان را رزرو کنید:

Den Texstraat 5, Amsterdam City Centre, 1017 XW Amsterdam, Netherland

[caption id="attachment_493" align="aligncenter" width="800"]هتل کپ سیتی سنتر هتل کپ سیتی سنتر[/caption]

هتل آگورا

هتل آگورا یکی از قدیمی ترین هتل های آمستردام می باشد که یکی از خانه های قدیمی این شهر بوده که بعد از بازسازی به شکل هتل تغییر کاربری داده و از هتل های ارزان آمستردام می باشد. این هتل در نزدیکی بازار گل واقع شده است که گردشگران می توانند با اقامت در این هتل از بازار گل نیز دیدن کنند. این هتل با داشتن قیمت مقرون به صرفه خود، توانسته است اسم خود را در لیست هتل های ارزان آمستردام جای دهد. با اقامت در این هتل هم چنین می توانید به جاذبه های گردشگری موزه امپراطوری، موزه ونگوگ و کاخ سلطنتی آمستردام دسترسی راحت و سریعی داشته باشید. از امکانات و خدمات رفاهی این هتل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

-پذیرش 24 ساعته

-کرایه اتومبیل

-ورود حیوانات خانگی

-صندوق امانات

-اتاق های سیگار ممنوع

-اتاق های خانواده

-کارمندان بسیار با تجربه و چند زبانه

تراس و باغ موجود در این هتل نیز از دیگر امکانات این هتل می باشد که شما می توانید با اقامت در این هتل از محوطه فضای سبز آن نیز بهره مند شوید.

این مقاله در مورد هتل های ارزان آمستردام می باشد که امیدواریم برای شما عزیزان مورد مفید واقع شود.

در صورت نیاز به مشاوره و راهنمایی برای سفر به اروپا با شماره همراه ۰۹۱۰۷۶۳۶۳۲۶ تماس بگیرید.

آژانس سفری دیگر مجری مستقیم در خصوص ویزای هلند ، وقت سفارت هلند ۸۸۸۵۱۰۸۰-۰۲۱

۲۷ آذر ۹۷ ، ۱۷:۳۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سفری دگر

رستوران های ارزان در آمستردام

رستوران های ارزان در آمستردام

اگر تصمیم دارید به کشور هلند سفری داشته باشید خوب است که اطلاعاتی در مورد رستوران‌های آمستردام داشته باشید. داشتن اطلاعات لازم در خصوص رستوران های ارزان در آمستردام به شما کمک خواهد کرد که به رستوران هایی که قیمتی مناسب دارند مراجعه کرده و از غذاهای خوش طعم و مزه آن‌ها استفاده کنید. این رستوران ارزان در آمستردام همگی کیفیت بالایی داشته و بهترین غذاها را با طعمی دلچسب طبخ می‌کنند. به دلیل اهمیت غذا در زمان سفر به این اطلاعاتی که در اختیارتان قرار می‌دهیم توجه داشته باشید تا در زمان سفر به آمستردام با مشکلی مواجه نشوید. پس با ما همراه باشید.

رستوران فودیسم:

این رستوران های ارزان در آمستردام بیش از دو دهه است که در این زمینه فعالیت داشته و انواع غذاهای خوش مزه و با کیفیت را طبخ و تهیه می‌کند. دکوراسیون این رستوران بسیار تماشایی و هنرمندانه می‌باشد و مکانی بسیار مناسب برای علاقمندان به هنر می‌باشد. این رستوران منوی خود را به طور مرتب تغییر داده و تنوع غذایی بسیاری دارد. اگر تمایل به خوردن غذایی با قیمت مناسب دارید حتماً غذای ویژه روز رستوران فودیسم را امتحان کنید و از طعم بی نظیر غذاهایش لذت ببرید. از بهترین غذاهای کلاسیک این رستوران های ارزان در آمستردام می‌توان به کدوی پر شده به همراه پنیر بز و قارچ اشاره کرد. سالاد یونانی و دریایی این رستوران را هم حتماً امتحان کنید. قیمت غذا در فودیسم با توجه به کیفیت بالا و استفاده از مواد درجه یک بسیار مناسب و مقرون به صرفه می‌باشد.

[caption id="attachment_478" align="aligncenter" width="800"]رستوران های ارزان در آمستردام رستوران های ارزان در آمستردام[/caption]

رستوران ارزان لافالوت:

از دیگر رستوران های ارزان در آمستردام می‌توان لافالوت را نام برد. منوی غذای این رستوران به صورت روزانه تغییر می‌کند. غذاهای گوشتی، دریایی و گیاهی در این رستوران کیفیت بالا و طعمی بی نظیر دارد. شما با پرداخت مبلغی حدود 16 یورو می‌توانید یک وعده کامل غذایی را در این رستوران های ارزان در آمستردام میل کنید که شامل سوپ، غذای اصلی و دسر می‌باشد. در فصل‌های مختلف سال نیز شما می‌توانید غذاهای متفاوتی را در رستوران ارزان در آمستردام به نام لافلوت میل کنید. غذاهایی که در فصول گرم در این رستوران سرو می‌شود شامل انواع غذاهای دریایی بوده و غذاهای انتخابی برای فصول گرم نیز انواع خورش‌ها می‌باشد.

[caption id="attachment_479" align="aligncenter" width="800"]رستوران ارزان لافالوت: رستوران ارزان لافالوت:[/caption]

رستوران آزمارینو:

در رستوران آزمارینو شما می‌توانید تجربه‌ای متفاوت را امتحان کنید. در این رستوران انواع غذاهای اتیوپی با طعم و کیفیتی بی نظیر طبخ می‌شوند. شما در آزمارینو می‌توانید غذاهای خود را با دست میل کنید و برای لقمه گرفتن غذای خود از پنکیک‌های بی نظیر و خوش عطر این رستوران استفاده کنید. اگر سری به این رستوران زدید حتماً غذای سنتی و اصیل این رستوران را که شامل گوشت سرخ شده در کره و فلفل می‌باشد را نیز حتماً امتحان کنید. این رستوران ارزان در آمستردام تمامی غذاهای خود را با کیفیتی بسیار بالا و قیمتی مناسب برای مشتریان خود فراهم می‌کند.تجربه میل کردن غذا با دست را در رستوران های ارزان در آمستردام از دست ندهید .

[caption id="attachment_480" align="aligncenter" width="800"]رستوران آزمارینو: رستوران آزمارینو:[/caption]

رستوران نلیس:

هنگامی که به رستوران نلیس وارد شوید با شور و هیجانی خاص مواجه خواهید شد. این رستوران همیشه مملو از جمعیت بوده و دلیل استقبال بی نظیر مردم از این رستوران های ارزان در آمستردام کیفیت بی نظیر غذاها و برخورد گرم و صمیمی صاحبان این رستوران می‌باشد. این رستوران توسط خانوادهٔ خوش ذوق هلندی اداره می‌شود. این رستوران فقط در وعده غذایی شام می‌تواند به شما سرویس داده و غذاهای بی نظیر و بسیار خوش طعم هلندی، بین الملل و فرانسوی این رستوران را تست کنید. اگر شما جزء افراد گیاه خوار هستید نگران نباشید در رستوران نلیس می‌توانید غذاهای وگان را هم میل کنید. امکانات این رستوران شامل اینترنت بیسیم و رزرو میز می‌باشد.

[caption id="attachment_481" align="aligncenter" width="800"]رستوران نلیس: رستوران نلیس:[/caption]

رستوران رون گاسترو بار:

رون گاستروبار نیز از دیگر ررستوران های ارزان در آمستردام می‌باشد که غذاهایی با کیفیت بسیار بالا و ارزان قیمت را به مشتریان خود عرضه می‌کند. در این رستوران شما می‌توانید جگر غاز و مارماهی دودی را با طعمی بی نظیر تجربه کنید. این رستوران فضایی بسیار دلنشین و دوست داشتنی نیز دارد. پس اگر در سفر خود به این کشور به دنبال رستوران های ارزان در آمستردام هستید حتماً سری به این رستوران بزنید. رستوران رون گاسترو بار از بهترین رستوران ارزان در آمستردام می باشد .

هتل گودفازانت رستوران ارزان آمستردام:

اشتباه نکنید گودفازانت هتل نیست بلکه یکی دیگر از رستوران های ارزان در آمستردام می‌باشد. این رستوران بسیار عجیب و زیبا در کنار رودخانه HET IG در شهر آمستردام واقع شده است. این رستوران خارق العاده و عجیب در گذشته کارگاه کشتی سازی بوده ولی امروزه به رستورانی عجیب و تماشایی تبدیل شده است. برای رفتن به رستوران ارزان گودفازانت در آمستردام شما باید یک تاکسی کرایه کرده تا به این رستوران بروید و یا مسافتی را با استفاده از قایق طی کرده و ادامه مسیر را که چیزی حدود 2 کیلومتر است با استفاده از دوچرخه و یا پیاده طی کنید. در این رستوران های ارزان در آمستردام شما می‌توانید تعدادی بار در وسط این رستوران را مشاهده کرده و از نوشیدنی‌های متنوع آن استفاده کنید. منوی این رستوران ارزان قیمت نیز بسیار متنوع بوده و انواع غذاهای هلندی، اروپایی فرانسوی و غذای مخصوص گیاهخواران در این رستوران سرو می‌شود. در این رستوران که قیمت بسیار مناسبی نیز دارد شما می‌توانید از امکاناتی مانند اینترنت و پارکینگ نیز استفاده کنید.

[caption id="attachment_482" align="aligncenter" width="800"]هتل گودفازانت رستوران ارزان آمستردام: هتل گودفازانت رستوران ارزان آمستردام:[/caption]

رستوران ارزان در آمستردام گتو:

از معروف‌ترین غذاهای رستوران گتو می‌توان به برگرهای کبابی و سالاد گرمش اشاره کرد. این رستوران محیطی گرم و دلنشین داشته و در کنار قیمت مناسب غذاهایش می‌تواند مکانی مناسب برای گذراندن اوقاتی خوش در کنار خانواده باشد. منوی این رستوران نیز به صورت فصلی تغییر می‌کند و انواع غذاهای بین الملل و اصیل هلند را می‌توان در منوی این رستوران مشاهده کرد. کیفیت بالا و طعم غذاهای خانگی این رستوران از علل محبوبیت گتو در بین مردم آمستردام می‌باشد. در سفر به آمستردام حتما سری به رستوران های ارزان در آمستردام به نام گتو بزنید.

در صورت نیاز به مشاوره و راهنمایی برای سفر به اروپا با شماره همراه ۰۹۱۰۷۶۳۶۳۲۶ تماس بگیرید.

آژانس سفری دیگر مجری مستقیم در خصوص ویزای هلند ، وقت سفارت هلند ۸۸۸۵۱۰۸۰-۰۲۱

۲۶ آذر ۹۷ ، ۱۲:۴۹ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سفری دگر

خیابان های معروف آمستردام

خیابان های معروف آمستردام

خیابان های معروف آمستردام از جمله مناطق قابل توجه و گردشگری این شهر می باشد که توجه بسیاری از گردشگران را جلب کرده است. آمستردام یکی از بهترین مراکز فروش کشور هلند به حساب می آید. و خیابان های این شهر مراکز خرید بسیاری را در دل خود جای داده است.در ادامه به برخی خیابان های معروف و فروشگاه های آن اشاره کرده ایم :

خیابان های یک شهر به طور کامل بیانگر فرهنگ و اعتقادات یک شهر می باشد. همچنین از خیابان های یک شهر می توان به وضع مردم شهر نیز پی برد. گردشگرانی هستند که تمایل زیادی به فهمیدن موضوع های ریز و دیدن مکان هایی به غیر از مکان های تاریخی تعبیه شده می گردند. اگر قصد مسافرت به آمستردام را دارید خیابان های این شهر بهترین مکان برای گردشگران ریزبین می باشد. از خیابان های معروف آمستردام می توان به خیابان های کالفر اشکورات, پی سی هوفت استرات, بتهوون استرات, راتهاوس استرات, نیوزیدس فوربور کوال, روکین, وارمیش استرات و بسیاری دیگر اشاره کرد. آمستردام محل مناسبی برای خرید اجناس محسوب می شود چرا که هر روزه به تعداد فروشگاه های این شهر اضافه شده و کالاهای متنوعی برای فروش قرار داده می شوند. تمامی خیابان های این شهر پر از فروشگاه هایی وسیع که اجناس به روز را برای فروش قرار داده اند است به همین خاطر از گشت و گذار در خیابان های آمستردام خسته نخواهید شد.

[caption id="attachment_469" align="aligncenter" width="800"]خیابان های معروف آمستردام خیابان های معروف آمستردام[/caption]

خیابان کالفر اشکورات

خیابان کالفر اشکورات برای گردشگران یکی از اماکن گردشگری مهم به حساب می آید چرا که این خیابان از خیابان های معروف آمستردام و حتی کل هلند در امر فروش می باشد. فروشگاه های این خیابان به زیبائی هرچه تمام تر آن می افزاید و با فروش کالاهای اصل با برند های معروف اروپائی شهرت زیادی در کل هلند یافته است. خیابان کالفر اشکورات در بین خیابان های آمستردام از اهمیت بیشتری در امر خرید و فروش کالا برخوردار است و روزانه مراجعین بسیاری از این خیابان عبور می کنند. این خیابان در مرکز شهر آمستردام واقع شده است و از جمله مکان های پر عبور این شهر می باشد. کف این خیابان از سنگ فرش یک رنگ بوده و امکان عبور مرور خودرو در آن وجود ندارد.

[caption id="attachment_470" align="aligncenter" width="800"]خیابان کالفر اشکورات خیابان کالفر اشکورات[/caption]

خیابان پی سی هوفت استرات

پی سی هوفت استرات از دیگر خیابان های معروف آمستردام محسوب می شود که اهمیت فراوانی دارد. خیابان پی سی هوفت استرات در بخش جنوبی شهر آمستردام واقع شده است و به فروش کالاهای لوکس و به روز معروف است. خیابان پی سی هوفت تشکیل شده از فروشگاه های بزرگ که هر یک عرضه کننده محصول خاصی از برند معروف هستند واگر قصد خرید اجناسی اصل با برند خاص می گردید این خیابان از بهترین مراکز خرید برای شما به حساب می آید. ساختار این خیابان به گونه ای است که هردو طرف خیابان از مغازه تشکیل شده است و محل مسکونی در آن وجود ندارد همچنین کف خیابان از سنگ فرش هایی زیبا با طرح هایی دلنشین تشکیل شده است که به زیبائی آن افزوده است. در بخش وسطی این خیابان امکان عبور مرور خودرو وجود دارد و لوستر های وسط خیابان منظره زیبایی در هنگام شب به وجود می آورد.

[caption id="attachment_471" align="aligncenter" width="800"]خیابان پی سی هوفت استرات خیابان پی سی هوفت استرات[/caption]

خیابان بتهوون استرات

خیابان بتهوون استرات از بین خیابان های این شهر شهرت خوبی در جهت فروش لباس ندارد اما از دلایلی که این خیابان را متمایز می کند وجود فروشگاه های فروش عطر ادکلن می باشد که باعث لذت هرچه بیشتر در هنگام گشت و گذار در این خیابان خواهد شد. خیابان بتهوون استرات در بخش جنوبی شهر آمستردام واقع شده است. همچنین کافی شاپ های شیک این خیابان از جمله بهترین کافی شاپ های آمستردام به حساب می آید با مراجعه به یکی از این کافی شاپ ها قهوه خاص آن کافی شاپ را نوش جان کرده و از فضای آرام آن لذت ببرید. همچنین این خیابان را شیرینی فروشی های خاص در برگرفته اند که بهترین شیرینی پزی ها در این خیابان واقع شده اند. با مراجعه به شیرینی پزی های این خیابان شیرینی مورد علاقه خود را خرید کرده و از طعم لذیذ آن لذت ببرید. این خیابان ساختمان های مسکونی نیز دارد و زیرزمین هایی نیز جهت شیرینی پزی در نظر گرفته شده است. در این خیابان مسیری جهت رفت و مسیری جهت برگشت خودرو در نظر گرفته شده است.

[caption id="attachment_472" align="aligncenter" width="800"]خیابان بتهوون استرات خیابان بتهوون استرات[/caption]

خیابان راد هاوس استرات

خیابان راد هاوس استرات آمستردام یکی از خیابان های معروف آمستردام به حساب می آید که ساخت شیک و مدرن ساختمان های آن زیبایی آن را دو. چندان کرده است. فضای وسیعی بین دوطرف خیابان وجود دارد که وسط خیابان از دو بلوار تشکیل شده است که وسط این بلوار جهت عبور مرور دوچرخه تعبیه شده است. این خیابان در مرکز شهر آمستردام واقع شده است و فروشگاه هایی متنوع برای فروش دارد که انواع اقلام را به فروش می رساند. این خیابان به فروش محصولات دست ساز شهرت دارد از جمله محصولاتی که در این خیابان به فروش می رسد شکلات های دست ساز وهمچنین لوازم تزئینی منزل را می توان نام برد. ساختار شیک این خیابان فضای آرام بخشی ایجاد کرده است که از قدم زدن از این خیابان نیز خسته نخواهید شد. این خیابان بافت جدید شهر را به بافت قدیمی آن پیوند داده است.

در صورت نیاز به مشاوره و راهنمایی برای سفر به اروپا با شماره همراه ۰۹۱۰۷۶۳۶۳۲۶ تماس بگیرید.

آژانس سفری دیگر مجری مستقیم در خصوص ویزای هلند ، وقت سفارت هلند ۸۸۸۵۱۰۸۰-۰۲۱

۲۴ آذر ۹۷ ، ۱۵:۲۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سفری دگر

پارک های هلند

پارک های هلند

در سفر به هلند یکی از جذاب ترین قسمت ها برای گردشگری دیدن پارک های هلند است. برای پیدا کردن بهترین پارک های هلند بهتر است با این پارک ها آشنا شوید. هلند کشوری با جاذبه های متنوع و طبیعتی بی نظیر است که می تواند به واسطه این جاذبه ها توجه همه را به خود جذب کند. در این مطلب به معرفی پارک های هلند می پردازیم.

آشنایی با پارک های هلند

اگر به هلند سفر کردید قطعا بعد از پیاده روی های طولانی در بین جاذبه های گردشگری مهم به دنبال پیدا کردن جایی برای نشستن و استراحت کردن خواهید بود. نشستن بر روی چمن ها و صرف یک نوشیدنی قطعا می تواند خستگی را از تن شما بیرون کند. شهرهای مختلف هلند از جمله آمستردام دارای پارک های زیادی هستند که برای گذراندن اوقات فراغت گزینه بسیار مناسبی هستند. در ادامه این مطلب به معرفی بهترین پارک ها در هلند می پردازیم تا در سفر به هلند از آنها دیدن کنید.

[caption id="attachment_462" align="aligncenter" width="800"]آشنایی با پارک های هلند آشنایی با پارک های هلند[/caption]

پارک هوگه ولوو

یکی از پارک های هلند پارک هوگه ولوو است که از بهترین و زیباترین پارک های حفاظت شده هلند به شمار می رود. طبیعت این پارک شامل بیشه زارها، بوته زارها و تپه های شنی است. یکی از جذابیت های پارک هوگه ولوو وجود موزه کرولر-مولر است که در آن می توانید نقاشی های وینسنت ونگوگ را مشاهده کنید. اگر از این پارک دیدن کردید حتما از دوچرخه های کرایه ای پارک استفاده کنید تا بتوانید از نقاط مختلف پارک دیدن کنید. حتما در سفر به هلند در بین سایر پارک های هلند از این پارک هم دیدن کنید.

پارک فرانک در آمستردام

یکی دیگر از پارک های هلند پارک فرانک در است که در شهر آمستردام قرار دارد این پارک از زیبایی بی نظیری برخوردار است و با نشستن در آن می توانید به آرامش عجیبی دست پیدا کنید. یکی از جذابیت های این پارک این است که هم برای کودکان و هم برای بزرگسالان گزینه مناسبی است. ضمنا در رستوران های بین المللی این پارک می توانید از غذاهای اصیل و خوشمزه هلندی نیز امتحان کنید.

[caption id="attachment_463" align="aligncenter" width="800"]پارک فرانک در آمستردام پارک فرانک در آمستردام[/caption]

پارک واندل

یکی دیگر از پارک های هلند پارک واندل است که این پارک نیز در شهر آمستردام و در نزدیکی یکی از مشهورترین موزه های شهر یعنی موزه ونگوگ قرار دارد. گردشگران زیادی در سفر به این کشور در بین سایر پارک های هلند از پارک واندل دیدن می کنند. یکی از نکات مهم در مورد پارک واندل دسترسی راحت آن است. علاوه بر گردشگران، مردم هلند نیز به بهانه های مختلفی از جمله دوچرخه سواری، پیاده روی، اسکیت، گوش دادن به موسیقی و نشستن به این پارک می روند. در پارک واندل یک سالن بزرگ وجود دارد که برای برگزاری رویدادهای فرهنگی مختلف و همچنین کنسرت های فصلی استفاده می شود شرکت در رویدادهای این آمفی تئاتر کاملا رایگان است.

واندل پارکی فوق العاده زیبا و بزرگ است که برای عاشقان طبیعت و سرسبزی پیشنهاد خوبی است بنابراین اگر به هلند سفر کردید بازدید از این پارک را در بین سایر پارک های هلند در اولویت قرار دهید. این پارک دارای یک باغ گل رز است که عطر دلنشینی را در فضا پخش می کند و وجود آن جلوه خاصی به این پارک داده است. پارک واندل کاملا به شیوه انگلیسی طراحی شده است و در بازدید از آن حتما به این نکته پی خواهید برد.

[caption id="attachment_464" align="aligncenter" width="800"]پارک واندل پارک واندل[/caption]

پارک آلدو فان

یکی دیگر از پارک های هلند پارک آلدو فان است که به عنوان باتلاق شناخته می شود. این پارک با 2300 متر مربع مساحت از زیبایی خیره کننده ای برخوردار است و بازدید از آن پیشنهاد بسیار خوبی برای مسافران هلند است. در پارک آلدو فان از پوشش های گیاهی متنوعی استفاده شده است که در سفر به هلند می توانید از دیدن آنها لذت برید. اگر به هلند سفر کردید حتما در بین پارک های مختلف هلند از این پارک زیبا و هیجان انگیز هم دیدن کنید.

[caption id="attachment_465" align="aligncenter" width="800"]پارک آلدو فان پارک آلدو فان[/caption]

پارک بیس بوچ

این قسمت یکی از مناطق جذاب هلند است که دارای رودخانه ها و خشکی های متنوعی است که شبیه جزیره هستند. اگر به هلند سفر کردید و قصد داشتید از پارک بیس بوچ دیدن کنید حتما احتیاط کنید زیرا عمق آب در این رودخانه ها زیاد است. پارک بیس بوچ دارای پوشش های گیاهی جالبی است و تنوع زیادی از پرندگان زیبا را در خود جای می دهد.

پارک ملی هوخه ویلوه

احتمالا درباره پارک ملی هوخه ویلوه زیاد شنیده باشید این پارک یکی از جذاب ترین پارک های هلند است که گردشگران زیادی از آن دیدن می کنند. این پارک به دلیل جذابیت زیادی که دارد به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری هلند شناخته می شود. در این پارک گیاهان متنوع و حیواناتی نظیر گراز وحشی و گوزن نگهداری می شوند که زیبایی خاصی به طبیعت پارک می دهند. اغلب مردم هلند از این پارک به عنوان حیات وحش یاد می کنند که بازدید از آن بسیار هیجان انگیز است. شما در این پارک می توانید دوچرخه سواری کنید و از طبیعت زیبای آن لذت ببرید.

بنابراین در سفر به هلند حتما با پارک های هلند آشنا شوید تا بتوانید سفری هیجان انگیز را برای خود رقم بزنید.

[caption id="attachment_466" align="aligncenter" width="800"]پارک ملی هوخه ویلوه پارک ملی هوخه ویلوه[/caption]

در صورت نیاز به مشاوره و راهنمایی برای سفر به اروپا با شماره همراه ۰۹۱۰۷۶۳۶۳۲۶ تماس بگیرید.

آژانس سفری دیگر مجری مستقیم در خصوص ویزای هلند ، وقت سفارت هلند ۸۸۸۵۱۰۸۰-۰۲۱

۲۴ آذر ۹۷ ، ۱۰:۱۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سفری دگر

آمستردام شهر دوچرخه سواری دنیا

آمستردام شهر دوچرخه سواری دنیا

شاید جالب باشد بدانید که ترافیک کشور هلند روزگاری نه چندان دور در شرایطی مشابه با تهران امروز قرار داشت. دوچرخه سواری در آمستردام هنوز رواج چشمگیری نداشت و این موضوع باعث نارضایتی های بسیاری از فعالان مدنی شده بود. اما چه شد که کشور هلند و شهر آمستردام به طور ویژه، توانست به قطب دوچرخه سواری دنیا و فرهنگ دوچرخه سواری در آمستردام به الگویی برای سایر نقاط جهان بدل شود؟ با ادامه این مطلب همراه باشید تا به مسیری بپردازیم که طی آن تعداد دوچرخه سواران و دوچرخه سواری در آمستردام شهر دوچرخه سواری دنیا از تعداد مردمانش هم پیشی گرفت.

هلند، کشوری در محاصره موتورها

دهه 1970، یعنی چیزی در حدود 40 سال پیش، آمستردام شهری پر از وسایل نقلیه موتوری از قبیل خودروهای سواری، موتورسیکلت ها و اتوبوس ها بود. قیمت بنزین از سوی دولت کنترل می شد و تبلیغات گسترده ای برای ترغیب مردم به خرید خودرو صورت می گرفت. از آن جا که این کشور به سرعت در حال طی مسیر حرکت به سوی مدرنیزه شدن بود این تصور رایج بود که افزایش حمل و نقل موتوری می تواند این روند را تسریع بخشد. می توان حدس زد که این سیاست ها چه تاثیری بر چهره شهرهای بزرگ کشور هلند گذاشته بود. ترافیک های سنگین، آلودگی هوا و بدتر از همه، افزایش تلفات جاده ای از جمله این آثار بود. با افزایش آنها، نارضایتی های عمومی تشدید شدند و تغییر رویکرد به سمت حمل و نقل با دوچرخه به سرعت از سر گرفته شد.

[caption id="attachment_453" align="aligncenter" width="800"]آمستردام شهر دوچرخه سواری دنیا آمستردام شهر دوچرخه سواری دنیا[/caption]

افزایش نارضایتی های مدنی

آمستردام شهر دوچرخه سواری دنیا می باشد ، افرادی که در حوزه های مدنی فعالیت داشتند شروع به برپایی جنبش ها و تظاهرات خیابانی برای افزایش دوچرخه سواری در آمستردام کردند. یکی از این جنبش ها "کشتن کودکان را متوقف کنید" نام داشت که هم به تلفات جاده ای اشاره داشت و هم به آلودگی های بیماری زایی که می توانست جان کودکان و افراد آسیب پذیر را به خطر بیندازد. این اعتراضات به مسالمت آمیز ترین شکل ممکن انجام می شدند و بیشتر به جشن ها و کارناوال های خیابانی شبیه بودند. جالب آن که نیروهای پلیس هم در برگزاری این تظاهرات کمک می کردند و مانع آن نمی شدند. در پی این جنبش ها، سرعت گیرها در خیابان ها افزایش پیدا کرد تا از سرعت خودروها کاسته شود. مسیرهای ویژه ای برای دوچرخه سواری در آمستردام اختصاص یافت و بر تعداد آنها افزوده می شد.

تغییر الگوی عبور و مرور

در سال 1973، بحران اقتصادی موجب صعود چهار برابری قیمت بنزین شد. این افزایش قیمت ناخودآگاه به گسترش دوچرخه سواری در آمستردام کمک کرد. بعد آز آن بود که طرح یکشنبه های بدون خودرو در هلند به اجرا درآمد. در دهه 1980 مسیرهای شبکه ای برای سهولت دوچرخه سواری در آمستردام و دیگر شهرها اجرا شد و به مرور همه شهرهای هلند از این الگو پیروی کردند. عامل جغرافیایی که شامل هموار بودن سطوح و زمین های کشور هلند است نیز در این موضوع بی تاثیر نبود. تغییر روند دوچرخه سواری در آمستردام به طوری بود که امروزه حدود 400 کیلومتر مسیر مخصوص دوچرخه سواری در آن وجود دارد. همچنین 3400 کیلومتر طول کلیه مسیرهای ویژه دوچرخه در سراسر کشور هلند است.

دوچرخه سواری در آمستردام مشمول قوانین مخصوصی است که دوچرخه سواران را ملزم به حفظ نظم در حرکات و مانند آن می کند. آمستردام شهر دوچرخه سواری دنیاست که دوچرخه سواری در آن بسیار با سرعت انجام می گیرد اما توقف در پشت تقاطع ها و مانند آن به خوبی رعایت می شوند و از سوی پلیس راهنمایی با متخلفان برخورد می گردد.

[caption id="attachment_454" align="aligncenter" width="800"]تغییر الگوی عبور و مرور تغییر الگوی عبور و مرور[/caption]

آمستردام زیر پای دوچرخه سواران

آمستردام شهر دوچرخه سواری دنیا می باشد که امروزه دوچرخه سواری در آمستردام به یک فرهنگ بدل شده است. مردم را می توان دید که هر روز به دوچرخه سواری در آمستردام و دیگر شهرهای هلند مشغول هستند. کرایه دوچرخه بسیار متداول است و پارکینگ های دوچرخه در طبقات فراوان قابل مشاهده هستند. دوچرخه سواری در آمستردام با سرعت بالا انجام می شود و در طول روز همیشه باید مراقب باشید با دوچرخه سواران هلندی که با سرعت رد می شوند برخورد نکنید. دوچرخه سواری در آمستردام باعث شده آن را به نام شهر دوچرخه ها بشناسند.

در یک آمار جدید از دوچرخه سواری در آمستردام گفته شده بود که در حال حاضر 38 درصد از مردم این شهر از دوچرخه استفاده می کنند که البته تلاش برای افزایش و گسترش میزان دوچرخه سواری در آمستردام هم وجود دارد. مثل معروفی است که می گویند در هلند باید هر کسی دو عدد دوچرخه داشته باشد: یکی برای راندن و دیگری برای دزدیده شدن! سرقت دوچرخه در هلند بسیار رایج است و باید هنگام پارک آنها از قفل و ترجیحا زنجیر استفاده کرد. هرچند برای دوچرخه سواری در آمستردام، کرایه کردن راه مطمئن تر و به صرفه تری است.

[caption id="attachment_455" align="aligncenter" width="800"]آمستردام زیر پای دوچرخه سواران آمستردام زیر پای دوچرخه سواران[/caption]

مسیری طی شده و الگویی آموزنده

بی شک الگوی دوچرخه سواری در هلند و مسیری که برای رسیدن به جایگاه فعلی طی کرده است می تواند بسیار الهام بخش باشد. شهرهایی مانند اصفهان و یزد که زمین هایی مسطح و هموار دارند روزگاری زیر پای دوچرخه سواران بوده اند و شاید می شد آنها را شهر بدون خودرو نامید. در حالی که امروز اغلب شهرهای ایران دست به گریبان ترافیک های سنگین و آلودگی های ناشی از آن هستند. هرچند شهر بدون خودرو را امروزه نمی توان تصور کرد اما الگوی دوچرخه سواری در آمستردام الگوی خوبی است برای آن که چگونه یک شهر بزرگ و پرجمعیت توانست طی چند دهه به وضعیت بحرانی خود خاتمه دهد و جای خودروها را به دوچرخه بدهد.

[caption id="attachment_456" align="aligncenter" width="800"]مسیری طی شده و الگویی آموزنده مسیری طی شده و الگویی آموزنده[/caption]

در صورت نیاز به مشاوره و راهنمایی برای سفر به اروپا با شماره همراه ۰۹۱۰۷۶۳۶۳۲۶ تماس بگیرید.

آژانس سفری دیگر مجری مستقیم در خصوص ویزای هلند ، وقت سفارت هلند ۸۸۸۵۱۰۸۰-۰۲۱

۱۹ آذر ۹۷ ، ۱۲:۵۷ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سفری دگر

روز پادشاهی هلند

روز پادشاهی هلند

جشن روز پادشاهی هلند، هر ساله باشکوه در آمستردام برگزار می شود. هلند کشوری کوچک و حوزه پادشاهی هلند است. حکومت در کشور هلند بر اساس پادشاهی مشروطه است که شاه و ملکه در سیاست نقشی ندارند و نماد  وحدت ملی هستند. جشن روز پادشاه در هلند، سالهاست که در این کشور برگزار می شود. این جشن آیین مراسم ویژه ای دارد که در ادامه این مقاله با آن بیشتر آشنا می شوید.

تاریخچه این جشن و مراسم به زمان ملکه  ویلمینا برمی گردد که اولین بار در روز تولد 18 سالگی ملکه برگزار شد و  به نام روز ملکه شناخته می شد . پس از ملکه ویلمینا ملکه باتریکس که ملکه فعلی هلند است ، نیز روز ملکه را در همان 30 آوریل برگزار نمود با اینکه وی متولد 31 ژانویه است اما این کار را به دلیل احترامی که برای مادرش قائل بود و آب و هوای بهتر هلند در ماه آوریل نسبت به ماه ژانویه ، انجام داد. اما پس از کناره گیری ملکه به دلیل کهولت سن و  به نفع پسرش ویلیام الکساندر، تاریخ و نام این جشن نیز تغییر یافت که البته این تغییر هیچ‌گونه تاثیری بر نحوه برگزاری جشن و شور و شوق مردم نداشته است و هر ساله با شکوه هر چه تمام تر برگزار می شود. روز پادشاهی هلند،  هر ساله در روز 27 آوریل که مصادف با تولد پادشاه است در شهر استکهلم کشور هلند برگزار می شود. این روز به نام اتحاد ملی نیز شناخته می شود. روز پادشاهی هلند تعطیل رسمی است و اگر روز 27 آوریل یکشنبه باشد، این جشن در روز قبل یعنی 26 آوریل برگزار می شود. آب و هوای عالی استکهلم در این روز و شور و حال مردم در این روز، باعث شده که جشن روز پادشاهی هلند ، برای مردم این کشور بهترین روز در سال باشد. بیش از 700 هزار نفر هر ساله در این جشن شرکت می کنند و شهر استکهلم روزی شلوغ و پر از شادی و هیجان را تجربه می کند. حتی گاهی برخی از مردم سایر کشورها نیز راغب به حضور در این جشن هستند و برای شرکت در جشن روز پادشاه هلند ، به این کشور سفر می کنند تا در جشن مردم هلند همراه آن ها باشند. هر ساله در جشن روز پادشاه هلند ، خانواده سلطنتی از بخشی از شهر، به عنوان قسمتی از مراسم دیدن می کنند.

[caption id="attachment_445" align="aligncenter" width="800"]روز پادشاهی هلند روز پادشاهی هلند[/caption]

لباس های روز پادشاهی هلند

مردم در جشن روز پادشاهی هلند ، لباس هایی با رنگ نارنجی می پوشند که شامل تی شر و کلاه گیس های نارنجی است و صورت ها را به رنگ سفید ، قرمز و آبی نقاشی می کنند. رنگ این لباس ها  نشانه ای از نام خانوادگی خاندان سلطنتی این کشور است که اورانیه به معنی نارنجی است. مردم در این روز با پوشیدن لباس های نارنجی به جشن و پایکوبی در خیابان های استکهلم می پردازند. بیش از 50 سال است که مردم در این جشن حضور می یابند و تولد پادشاه خود را جشن می گیرند.

[caption id="attachment_446" align="aligncenter" width="800"]لباس های روز پادشاه هلند لباس های روز پادشاه هلند[/caption]

استفاده از گل های هلند در جشن روز پادشاه هلند

گل های کشور هلند در سراسر دنیا معروفند. همچنین این کشور به نام گل لاله نیز معروف است. در روز جشن پادشاهی هلند ، محل های عبور در شهر از گل های زیبا و رنگارنگ هلندی  تزیین می شود که جلوه ای بسیار زیبا به شهر می دهد که چشم هر بیننده ای را به خود خیره می کند. خانواده سلطنتی نیز هر یک دسته گلی از گل های نارنجی به دست می گیرند.

[caption id="attachment_447" align="aligncenter" width="800"]استفاده از گل های هلند در جشن روز پادشاه هلند استفاده از گل های هلند در جشن روز پادشاه هلند[/caption]

حال و هوای استکهلم در جشن روز پادشاهی هلند

در این روز مردم در جای جای شهر استکهلم، به شادی می پردازند. کنسرت های خیابانی زیادی در شهر برگزار می شود و بسیاری از هنرمندان برای لذت بردن مردم و شادی آن ها به اجرای موسیقی می پردازند. کنسرت های بزرگی در میدان های رامبراند و موزه برگزار می شود. در این روز، دستفروش ها در قسمت های مختلف شهر بساط می کنند و اجناس خود را بفروش می رسانند. در واقع این روز، تنها روزی است که بساط کردن دستفروش ها ایرادی ندارند و نیازی به گرفتن مجوز ندارند. بازار کک ، فلی مارکت و وندل پارک از معروفترین بازارهای این شهر برای خرید و فروش در روز جشن هستند. در گوشه و کنار خیابان های شهر، مردم به خرید و فروش آثار دستی، هنری، لباس و .... مشغول هستند. حتی فروش نوشیدنی های الکی با درصد پایین الکلی در این روز نیز آزاد است و نیازی به مجوز ندارد. انواع خوراکی ها و نوشیدنی ها در این روز سرو می شود. شیرینی تومپوس که به رنگ نارنجی است و بین مردم هلند بسیار پرطرفدار است، نیز در این روز سرو می شود.

[caption id="attachment_448" align="aligncenter" width="800"]حال و هوای استکهلم در جشن روز پادشاه هلند حال و هوای استکهلم در جشن روز پادشاه هلند[/caption]

احزاب در جشن  روز پادشاهی هلند

در روز پادشاهی هلند، احزاب مختلف در این جشن حضور می یابند. هر حزب با اجرای موسیقی زنده و سخنرانی در روز جشن دیده می شوند. احزاب گوناگون با پوشیدن لباس های یکسان به صورت دسته ای ، بر روی قایق ها دیده می شوند. در این روز موجی عظیم و بی نظیر از قایق های نارنجی پوش در آب های استکهلم، با زیبایی هر چه تمام تر  و به صورت رژه از طرف مردم نمایش داده می شود. تعداد قایق ها معمولا در کانال شاهزاده، به دلیل روز تولد شاهزاده و نام این کانال در جشن روز شاهزاده در هلند بیشتر است.

در صورت نیاز به مشاوره و راهنمایی برای سفر به اروپا با شماره همراه ۰۹۱۰۷۶۳۶۳۲۶ تماس بگیرید.

آژانس سفری دیگر مجری مستقیم در خصوص ویزای هلند ، وقت سفارت هلند ۸۸۸۵۱۰۸۰-۰۲۱

۱۸ آذر ۹۷ ، ۱۴:۰۷ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سفری دگر

جشن ملی هلند

جشن ملی هلند

جشن ملی هلند یکی از مهمترین جشن های برگزار شده در این کشور می باشد. این جشن همه ساله در 27 آوریل در کشور هلند برگزار می شود. توجه داشته باشید که در این مقاله می خواهیم در مورد برگزاری جشن ملی هلند و مراسمات انجام شده در این جشن بزرگ توضیحاتی بیان نماییم.

مهمترین جشن ملی هلند

جشنواره روز پادشاه در هلند که مهمترین جشن ملی هلند می باشد در ۲۷ آوریل هر سال به مناسبت سالگرد تولد پادشاه الکساندر جشن گرفته می شود. در سال ۲۰۱۳ در روز ۲۷ آوریل با کناره گیری ملکه هلند، روز ملکه به روز پادشاه تبدیل شده است که هر ساله جشن های متعددی در این شب در کشور هلند و در شهرهای مختلف این کشور برگزار می شود‌. یکی از پر جنب و جوش ترین شهرها در شب جشن ملی هلند، شهر آمستردام یعنی پایتخت این کشور است که بیش از 1.000.000 نفر به شهر آمستردام می آیند تا در این جشن خیابانی بسیار مهم و زیبا شرکت کنند‌. بهترین گروه های موسیقی و تئاتر در این شب به شهر آمستردام می آیند و شبی بسیار دل انگیز و بیاد ماندنی را برای افراد رقم می زنند.

[caption id="attachment_438" align="aligncenter" width="640"]مهمترین جشن ملی هلند مهمترین جشن ملی هلند[/caption]

هدف از برگزاری جشن ملی هلند

همانطور که گفته شد هر ساله شاهد برگزاری جشن ملی هلند در تاریخ ۲۷ آوریل هستیم که مهمترین دلیل برگزاری جشن ملی هلند، در زادروز پادشاه الکساندر، افزایش وحدت ملی است که با پاسداشت خانواده سلطنتی این امر می تواند امکان پذیر باشد. همچنین با تعطیلی رسمی در روز جشن ملی هلند شرایطی جهت گذراندن اوقات فراغت افراد در کنار خانواده، برای هلندی ها مهیا می‌شود که می‌توانند با سپری کردن اوقات خود در خیابان ها و تماشای جشن های برگزار شده در این شب ساعات بسیار دل انگیزی را سپری کنند؛ از این رو این جشن هر ساله با ذوق و شوق بیشتری توسط مردم هلند برگزار می شود که از سراسر جهان نیز تعداد کثیری از افراد در این جشن ملی شرکت می کنند.

[caption id="attachment_439" align="aligncenter" width="800"]هدف از برگزاری جشن ملی هلند هدف از برگزاری جشن ملی هلند[/caption]

جشن ملی هلند آمستردام را نارنجی پوش می کند

جشن ملی هلند و تولد پادشاه این کشور یکی از رویدادهای منحصر به فرد و کارناوال مانند است که هر ساله در شهر آمستردام برگزار می شود. در این شب وقتی به خیابان های آمستردام می روید با دریایی از رنگ نارنجی مواجه می‌شوید زیرا یکی از ویژگی های برگزاری این جشن این است که افراد همه لباس نارنجی می پوشند و حتی حیوان های خانگی خود را به افتخار خانواده سلطنتی ، نارنجی پوش می کنند. خانم ها و آقایان کلاه گیس نارنجی بر سر می گذارند و صورت هایشان را رنگ می‌کنند؛ که این امر می‌تواند فضای بسیار جالب و اعجاب انگیز به همراه داشته باشد. مهمترین دلیل این امر می‌تواند شادی آور بودن رنگ نارنجی باشد و به دلیل اینکه این شهر یکی از شب  های بزرگ خود را در این شب تجربه می کند، همه افراد سعی می کنند از رنگ زیبایی نارنجی استفاده کنند. با این وجود اگر شما هم بخواهید در جشن ملی هلند در شهر آمستردام شرکت کنید پیشنهاد می شود حتما سر تا پای خود را نارنجی کنید تا بتوانید ذوق و شوق بیشتر این جشن را درک کنید.

[caption id="attachment_440" align="aligncenter" width="780"]جشن ملی هلند آمستردام را نارنجی پوش می کند جشن ملی هلند آمستردام را نارنجی پوش می کند[/caption]

جشن های برگزار شده در شب جشن ملی هلند

در شب پادشاه و شب جشن ملی هلند، جشنواره های بیشماری وجود دارد. اگر قصد شرکت در این رویداد را دارید بهتر است هرچه زودتر از طریق شبکه های اجتماعی آن را پیگیری کنید و برای حضور در آنها برنامه ریزی نمایید و آن را رزرو کنید. در این شب و روز مردم در تمامی مسیرهای عبور اصلی شهر آمستردام سرازیر می شوند و جشن و سرور به پا می‌کنند. همچنین اتفاق های بزرگی هم در فضای شهر مانند کنسرت میدان رامبراند و میدان موزه دیده می شود که شرکت در آن خالی از لطف نخواهد بود. علاوه بر این موج عظیمی از قایق های نارنجی پوش را که در کانال‌های آمستردام رژه می روند را می توانید ببینید که با این کار روز پادشاه در آبراهه ها هم جریان پیدا می کند که با مشاهده این قایق ها می توانید از دیدن آن لذت ببرید. این قایق ها با وجود هماهنگی که دارند فوق العاده  دیدنی می باشند. معمولا بیشتر قایق ها در کانال شاهزاده رژه می روند که چادر زدن در کنار این کانال و تماشای قایق ها لذت بخش خواهد بود.

[caption id="attachment_441" align="aligncenter" width="780"]جشن های برگزار شده در شب جشن ملی هلند جشن های برگزار شده در شب جشن ملی هلند[/caption]

شرکت در جشن ملی هلند

با توجه به اینکه آمستردام یک شهری است بر پایه تجارت که مردم آن به خرید و فروش علاقه زیادی دارند، در روز جشن ملی هلند نیز برای بیرون کردن وسایل اضافی و کهنه از خانه بازارهای خیابانی راه می اندازند و وسایل دست دوم خود را با قیمت بسیار مناسبی به فروش می گذارند. این امر موجب شده بازار کهنه فروشی عظیمی در شهر آمستردام ایجاد شود که به آن فلی مارکت گفته می شود .علاوه بر این می‌توانید با شرکت در جشن ملی هلند یکی از بهترین سفرهای خارجی خود به کشور هلند را تجربه کنید. توجه داشته باشید که برای شرکت در جشن ملی هلند لازم است چند ماه قبل از برگزاری این جشن اقدام به رزرو روادید مورد نظر خود کنید.

در صورت نیاز به مشاوره و راهنمایی برای سفر به اروپا با شماره همراه ۰۹۱۰۷۶۳۶۳۲۶ تماس بگیرید.

آژانس سفری دیگر مجری مستقیم در خصوص ویزای هلند ، وقت سفارت هلند ۸۸۸۵۱۰۸۰-۰۲۱

۱۷ آذر ۹۷ ، ۱۴:۵۷ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سفری دگر

جزایر هلند

جزایر هلند

کشور هلند کشوری در شمال غربی اروپا می باشد که دارای زیبایی بسیار زیاد و منحصر به فردی است. از این زیبایی ها می توان به جزایر هلند اشاره کرد که نام و شهرت آنها در سراسر دنیا شنیده شده است. جزایر هلند دارای جذابیت های بسیار زیادی هستند و هر گردشگری را مجذوب خود می کنند. امروزه افراد زیادی از سراسر دنیا برای بازدید از جزایر هلند راهی این کشور زیبا می شوند و با جاذبه های آن آشنا می شوند. ما نیز در اینجا به معرفی جزایر هلند می پردازیم تا کمی با آنها آشنا شوید.

[caption id="attachment_421" align="aligncenter" width="780"]جزایر هلند جزایر هلند[/caption]

هلند

همانطور که می دانید کشور هلند یکی از کشورهای شمال غربی اروپا می باشد که پایتخت آن آمستردام است. این کشور با کشورهای آلمان، بلژیک و با مرزهای آبی بریتانیا همسایه است. این کشور دارای یک بندر بزرگ به نام روتردام است که بزرگ ترین بندر اروپا به شمار می رود. این کشور دارای جمعیت بسیار زیادی از مسیحیان می باشد و دارای شماری از مسلمانان است. کشور هلند به کشور گل لاله شناخته می شود و هر ساله جشنواره های گل زیادی در آن برگزار می شود و افراد زیادی برای بازدید از آنها به این کشور می روند. جزایر هلند نیز بخشی از زیبایی های این کشور هستند که جذابیت بسیار زیادی دارند و باعث جذب گردشگران می شوند.

[caption id="attachment_422" align="aligncenter" width="780"]هلند هلند[/caption]

جزایر وادن

یکی از جزایر هلند جزایر وادن می باشد که از شمال هلند تا غرب دانمارک امتداد دارد. این جزایر هلند دارای مناطقی خیره کننده و بسیار جذاب هستند که بهترین نقطه گردشگری هلند و اروپا شناخته می شود. یکی از جزایر هلند که جزء جزایر وادن است جزیره فیلاند می باشد که ابتدا آن جزیره به سرزمین هلند متصل بوده است و بعدها توسط یک سیل از این کشور جدا شده است. این منطقه به عنوان ناحیه کم جمعیت هلند شناخته می شود و دارای مناطقی بسیار دلپذیر و زیبا می باشد.

جزیره املاند یکی از جزایر هلند است که دارای جاذبه های بسیار زیادی می باشد. این منطقه دارای زیبایی های خیره کننده ای است که مردم آن گویش محلی خاص خود را دارند. جزیره اسخیرمونیکوخ نیز یکی دیگر  از جزایر هلند به شمار می آید که دارای ساکنین بسیار کمی می باشد. وسیله اصلی حمل و نقل در این منطقه دوچرخه است و شن های ساحلی این جزیره از جمله گنجینه های ملی این کشور محسوب می شوند که سالانه گردشگران زیادی از آنها بازدید می کنند. جزیره ترشخلینگ دارای ساحلی بسیار جذاب و خیره کننده می باشد که چشم اندازی فوق العاده برای گردشگران ایجاد کرده است. این جزیره دارای یک پارک ملی می باشد که صدها نقطه دیدنی دارد که بسیار جذاب هستند.

[caption id="attachment_423" align="aligncenter" width="780"]جزایر وادن جزایر وادن[/caption]

جزایر کارائیب هلند

یکی از مهمترین و بهترین جزایر هلند جزایر کارائیب است که شامل 3 جزیره بونیر، سینت یوستیشس و سابا است. تمامی این جزایر دارای زیبایی های بسیار زیادی هستند و از پوشش گیاهی و مناطق جنگلی برخوردار هستند. ساحل های شنی این منطقه دارای مناطقی زیبایی هستند که چشم اندازهای خیره کننده ایجاد می کنند.

[caption id="attachment_424" align="aligncenter" width="780"]جزایر کارائیب هلند جزایر کارائیب هلند[/caption]

جزیره بونیر

یکی از جزایر هلند جزیره بونیر است که شامل مناطق جزایر هلالی شکل غربی و مناطق غیر مسکونی کلین بونیر می شود. مرکز اصلی این جزیره شهر کرالن دیک می باشد که مردم آن به زبان بونبر هلندی و پاپیا منتو صحبت می کنند. معنی کلمه بویر به معنی آب و هوای خوب می باشد. این جزیره دارای مساحتی به اندازه 294 کیلومتر مربع است که دارای جمعیت 15.000 نفری می باشد. در این جزیره می توان شاهد فلامینگو آمریکایی بود که در جنوب آن قرار دارند که یکی از گونه های زیبای جانوری است. این جزیره دارای زیبایی های بسیار زیادی برای تمامی گردشگران می باشد.

[caption id="attachment_425" align="aligncenter" width="780"]جزیره بونیر جزیره بونیر[/caption]

جزیره سینت یوستیشس در هلند

مردم محلی به این جزیره نام استیشیا را نیز داده اند  و یکی از جزایر کارائیب می باشد. گفته شده است که نام این جزیره از یکی از شهدای افسانه ای مسیحی هلند گرفته شده است. مردم این جزیره به زبان هلندی صحبت می کنند و در بعضی از مکان ها به زبان انگلیسی نیر صحبت می شود. مرکز اصلی این جزیره شهر اورانیه استاد می باشد. مساحت این جزیره برابر با 21 کیلومتر مربع است که دارای جمعیتی برابر با 3000 نفر است. این جزیره دارای ساحل بسیار زیبایی است که چشم اندازهایی فوق العاده دارد. البته جالب است بدانید که در این جزیره یک آتشفشان خاموش وجود دارد که غیر فعال است. این جزیره زیبایی های زیادی دارد و گردشگران می توانند از زیبایی های این جزیره در هر لحظه سفر خود لذت ببرند.

جزیره سابا در هلند

یکی دیگر از جزایر هلند که متعلق به جزایر کارائیب می باشد جزیره سابا است. این جزیره یکی از جزایر کوچک کارائیب می باشد که دارای تعداد زیادی آتشفشان است. مساحت این جزیره زیبا و دوست داشتنی برابر با 13 کیلومتر مربع است که دارای جمعیتی برابر با 2000 نفر می باشد. این جزیره دارای یک شهر بزرگ به نام ذی بوتوم است که بسیار زیبا است. مردم در این جزیره به زبان رسمی هلندی صحبت می کنند. البته در بعضی از مناطق با زبان انگلیسی نیز روبرو خواهید شد. سواحل و مناطق جنگلی این جزیره بسیار زیبا و جذاب می باشد که هر بیننده ای را مجذوب خود می کنند.

تمامی جزایر هلند دارای زیبایی های بسیار زیاد و منحصر به فردی هستند که دارای پوشش گیاهی و جانوری زیادی هستند. بعضی از این مناطق دارای پارک های ملی محافظت شده می باشند. شن های ساحل این جزیره مانند جواهری در این مناطق می درخشند و زیبایی این مناطق توریستی و گردشگری را چندین برابر کرده اند. جزایر هلند به عنوان زیباترین جزایر در اروپا شناخته می شوند و هر ساله شاهد گردشگران زیادی از سراسر دنیا می باشند.

در صورت نیاز به مشاوره و راهنمایی برای سفر به اروپا با شماره همراه ۰۹۱۰۷۶۳۶۳۲۶ تماس بگیرید.

آژانس سفری دیگر مجری مستقیم در خصوص ویزای هلند ، وقت سفارت هلند ۸۸۸۵۱۰۸۰-۰۲۱

۱۵ آذر ۹۷ ، ۱۳:۰۲ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سفری دگر