خانه رامبراند آمستردام

خانه رامبراند یکی از جاذبه های گردشگری آمستردام محسوب می شود که توجه گردشگران بسیاری را به خود جلب کرده است. بافت قدیمی ساختمان و نقاشی ها و آثار رامبراند باعث توجه بیشتر گردشگران به این موزه شده است. خانه رامبراند آمستردام درآمد زیادی از دلالی در این خانه کسب کرده است اما شخصی آینده نگر نبوده است. در ادامه به مرور کلی این موزه پرداخته ایم:

رامبراند در خانه ای در منطقه ای که امروزه خیابان براد سن آنتونیو نام گرفته است شاگردانش را جمع می کرده و به کشیدن نقاشی مشغول می شدند. خانه رامبراند آمستردام موفقیت های بسیاری از رامبراند را شاهد بوده است اما رامبراند تمایلی به صاف کردن قرض خود نداشت و سرانجام قرض های وی باعث ورشکستگی او شد. رامبراند همسر و سه فرزند خودش را در این خانه از دست داد. این منطقه محل اسکان بسیاری از هنرمندان بوده است و رامبراند یکی از آنها شمرده می شد اما مشکلات اخلاقی وی باعث شکست او در بین دیگر رقبایش گردید. رامبراند این خانه را به صورت اقساطی خریداری کرده بود و پس از عقب افتادن چند قسط صاحب خانه آن را از خانه بیرون کرد و او مجبور به نقل مکان به خانه ای اجاره ای شد.

[caption id="attachment_518" align="aligncenter" width="800"]خانه رامبراند آمستردام خانه رامبراند آمستردام[/caption]

ساختار خانه رامبراند آمستردام

اگر روزی به هلند سفر کردید حتما از خانه رامبراند آمستردام دیدن نمائید ساختار این خانه در ابتدا دو طبقه بوده است و رامبراند از دو طبقه موجود آن استفاده می کرده است اما بعد ها یک طبقه فوقانی برای این خانه ساخته شد اما این امر باعث از دست دادن بافت قدیمی این ساختمان نشد. خانه رامبراند آمستردام ساخت دست کارگران قرن هفدهم است و از جانب تاریخی نیز گردشگران بسیاری از این محل بازدید می کنند. پس از رامبراند این خانه ارزش زیادی پیدا کرد چرا که رامبراند یکی از هنرمندان درجه یک عصر بوده است و در این خانه تمامی نقاشی و آثار وی قرار گرفته است. تمامی وسایل کار وی در این خانه برجای مانده است و مسئولان شهر با تبدیل کردن این خانه به موزه تمامی وسایل را سر جای خود قرار داده اند و تمامی تمهیدات لازم جهت گشت گردشگران داخل خانه رامبراند را آماده کرده اند.

[caption id="attachment_519" align="aligncenter" width="800"]ساختار خانه رامبراند آمستردام ساختار خانه رامبراند آمستردام[/caption]

وسایل خانه رامبراند آمستردام

تمامی وسایل خانه رامبراند مانند روز اول در مکان مناسب جای گذاری شده اند. در آشپزخانه خانه رامبراند آمستردام اجاقی جهت گرم و پختن غذا و ظروفی مسی که روزی غذای رامبراند در آنها آماده می شد وجود دارد. رامبراند اتاقی به عنوان استودیو در نظر گرفته بود که تمامی تمهیدات اولیه نقاشی را در این اتاق آماده می کرده است همچنین اتاقی به عنوان اتاق پذیرش در نظر گرفته بود که جهت پذیرایی و خوش آمد گویی به مشتریان استفاده می کرد. همچنین رامبراند در اتاقی تخت خواب خود را قرار داده بود که امروزه در معرض دید گردشگران قرار گرفته است. رامبراند شخصی بود که به وسایل تزئینی علاقه بسیاری داشت به همین دلیل خانه رامبراند آمستردام پر از وسایلی قدیمی از قبیل سکه, اسلحه های قدیمی, وسایل کشاورزی, حیوانات خشک شده و بسیاری وسایل دیگر است.

[caption id="attachment_520" align="aligncenter" width="800"]وسایل خانه رامبراند آمستردام وسایل خانه رامبراند آمستردام[/caption]

درباره رامبراند

رامبراند شخصی هنرمند و نقاش حرفه ای بوده است که در شهر آمستردام هلند فعالیت می کرده. همچنین رامبراند را میتوان به عنوان یک دلال در نظر گرفت چرا که اثرات هنری بسیاری را به فروش رسانده است. رامبراند شخصیتی عجیب داشته است و با گفتاری خشن با شاگردانش برخورد می کرده اما شاگردانش به دلیل تبحر وی او را ترک نمی کردند. رامبراند در طول زندگی خود پول زیادی بدست آورد اما شخصی بود که مدیریت دخل و خرج در زندگی او معنی نداشت به همین علت هیچوقت نمی توان رامبراند را شخصی پولدار در نظر گرفت. در سال 1669 شیوع بیماری طاعون در شهر آمستردام بیداد می کرد و رامبراند نیز یکی از قربانیان این بیماری شد و همین بیماری او را از پا درآورد. قبر وی نامعلوم بوده و مردم با مراجعه به خانه وی که امروزه به موزه رامبراند تبدیل شده است او را یاد می کنند.

[caption id="attachment_521" align="aligncenter" width="800"]درباره رامبراند درباره رامبراند[/caption]

دانستنی های کلی درباره خانه رامبراند

رامبراند همچنین نقاشی های استاد خود را نیز در خانه اش نگهداری می کرده و امروزه در موزه رامبراند قرار گرفته است. مسئولان شهر یک چهارراه در شهر آمستردام را به اسم رامبراند نام گزاری کرده اند و مجسمه وی را در وسط این شهر به نمایش گزاشته اند. خانه رامبراند آمستردام اهمیت زیادی برای گردشگران دارد چون هم بافت خانه آن و هم آثار تاریخی این موزه و وسایلی که از رامبراند به جای مانده است از اهمیت تاریخی بسیاری برخوردار است. رامبراند 290 اثر داشته است که تقریبا همه آثار او در این موزه قرار دارد تنها 30 مورد از آثار وی در این موزه موجود نمی باشد.

در صورت نیاز به مشاوره و راهنمایی برای سفر به اروپا با شماره همراه ۰۹۱۰۷۶۳۶۳۲۶ تماس بگیرید.

آژانس سفری دیگر مجری مستقیم در خصوص ویزای هلند ، وقت سفارت هلند ۸۸۸۵۱۰۸۰-۰۲۱