سوغات هلند

در این مقاله قصد داریم که به ارائه اطلاعاتی در مورد سوغات هلند بپردازیم اگر به دنبال این هستید که در مورد سوغات هلند اطلاعاتی را بدست آورید در این مقاله همراه ما باشید، سوغاتی های هلند بسیار متنوع است که در این مقاله به مهم ترین سوغات هلند اشاره خواهیم کرد، هلند یکی از کشورهای اروپایی است که در طول سال گردشگران زیادی به این کشور سفر می کنند، بسیاری از گردشگران هنگام بازگشت از هلند به دنبال تهیه سوغات هلند برای دوستان و آشنایان خود هستند.

سفر به کشور هلند بسیار جذاب است، هلند کشوری بسیار زیباست که از تاریخ بسیار غنی برخوردار هستند کسانی که به قصد سفر گردشگری به هلند می روند زمان بسیار محدودی برای گشت و گذار دارند چرا که این کشور مملو از دیدنی ها و جاذبه های گردشگری است و کسانی که به این کشور سفر می کنند به سختی می توانند از آن دل بکنند، بهر حال سفر به پایان خواهد رسید و شما با خرید سوغات هلند می توانید برای همیشه خاطره سفر به این کشور را در ذهنتان تثبیت کنید، سوغات هلند بسیار زیاد است که مانند بسیاری دیگر از کشورها مرتبط با فرهنگ و تاریخ این کشور است. از انواع مهم سوغات هلند می توانیم به گل لاله، سفال های شهر دلفت، کلمپن، پنیر، ویفر کوکی، دراپ و ... اشاره کنیم.

گل لاله مهم ترین سوغات هلند

نام هلند بیشتر با گل لاله گره خورده است زمانی که از گل لاله صحبت می شود ناخودآگاه ذهن به سمت کشور هلند می رود و به همین دلیل است که از گل لاله می توان به عنوان مهمترین سوغات هلند نام برد. اگر می خواهید یک سوغاتی ویژه از هلند داشته باشید انتخاب گل لاله می تواند یک انتخاب بسیار مناسب باشد. برای همین منظور می توانید به بازار گل (flower market) مراجعه کنید. این بازار گل شناور می باشد و در آنجا می توانید گل های بسیار زیبایی را مشاهده کنید و آن ها را به عنوان سوغاتی تهیه کنید.

[caption id="attachment_152" align="aligncenter" width="780"]سوغات هلند سوغات هلند[/caption]

سفال‌های شهر دلفت

یکی دیگر از مهم ترین سوغات هلند، سفال های مربوط به شهر دلفت می باشد اگر در شهر دلفت حضور دارید حتما یکی از سفال های این شهر را به عنوان سوغات هلند تهیه کنید. سفالگری در شهر دلفت سابقه بسیار طولانی دارد و در قرن 17 سفالگری در این شهر شروع شده است که تا به امروز ادامه داشته است و در تاریخ هلند یک نقطه برجسته به حساب می آید. اشیا هنری که در این شهر ساخته می شود به صورت دستی تولید و رنگ آمیزی می شوند و بیشترین رنگی که برای آن ها استفاده می شود، رنگ آبی است. کارخانه های زیادی در شهر دلفت و در زمینه تولید سفال ها فعالیت دارند که شما می توانید به آن ها مراجعه کنید و بر اساس علاقه خودتان سوغات هلند را انتخاب کنید.

[caption id="attachment_153" align="aligncenter" width="780"]سفال‌های شهر دلفت سفال‌های شهر دلفت[/caption]

کلمپن

کلمپن را شاید بتوانیم معروفترین سوغات هلند بدانیم، در بین سوغات هلند و پس از گل لاله هلند بیشترین شهرت برای کلمپن است، کلمپن یک نوع کفش چوبی است که از آن در قرون وسطا و عصر باستان در قسمت هایی از اروپا به وسیله کشاورزان برای فعالیت در مزرعه استفاده می شود، اسم کلمپن به معنی کنده توخالی است چرا که شباهت زیادی به کنده های چوبی بزرگ دارد.

[caption id="attachment_154" align="aligncenter" width="780"]کلمپن کلمپن[/caption]

پنیر

پنیر نیز از دیگر سوغات هلند محسوب می شود، اگر به پنیر علاقه دارید می توانید گشتی در پنیر فروشی های هلند بزنید، پنیرهایی که در پنیر فروشی های هلند وجود دارند بسیار خوشمزه تر از پنیرهای گودا و ادام هستند. از جمله پنیرهای هلند می توانیم به پنیر لایدسه کاس (Leidse Kaas) اشاره کنیم که دارای دانه های ریزی است، پنیر بلو دِ وولفخا (Bleu de Wolvega) از دیگر پنیرهای هلند محسوب می شود. اگر به دنبال پنیر ارگانیک هستید می توانید پنیر شیر گوسفند که حاوی رازیانه آبی است را تهیه کنید.

[caption id="attachment_155" align="aligncenter" width="780"]پنیر پنیر[/caption]

ویفر کوکی

کسانی که به شیرینی علاقه دارند می توانند ویفر کوکی را برای خود انتخاب کنند، ویفر کوکی (Stroopwafel) از انواع سوغات هلند به حساب می آید. ویفر کوکی یک سوغاتی بی نظیر برای علاقمندان به شیرینی است، داخل این ویفر با شیره و یا کارامل پر می شود و حتما این سوغاتی را تهیه کنید. ویفر کوکی را هم می توانید از فروشگاه های مواد غذایی تهیه کنید و هم می توانید از بازارهای خیابانی تهیه کنید.

[caption id="attachment_156" align="aligncenter" width="780"]ویفر کوکی ویفر کوکی[/caption]

دراپ

دراپ از دیگر سوغات کشور هلند به حساب می آید. دراپ (Drop)  در طعم های مختلفی از شیرین تا شور وجود دارد که می توانید با توجه به علاقه خود آن را تهیه کنید.

[caption id="attachment_157" align="aligncenter" width="780"]دراپ دراپ[/caption]

در صورت نیاز به مشاوره و راهنمایی برای سفر به اروپا با شماره همراه ۰۹۱۰۷۶۳۶۳۲۶ تماس بگیرید.

آژانس سفری دیگر مجری مستقیم در خصوص ویزای هلند ، وقت سفارت هلند ۸۸۸۵۱۰۸۰-۰۲۱