دیدنی های آمستردام

اگر دوست دارید سفر به یکی از زیباترین و دیدنی ترین شهرهای جهان را تجربه کنید، به شما شهر آمستردام را پیشنهاد می کنیم. در این مقاله قصد داریم با شما از جاذبه های آمستردام سخن بگوییم. توصیف زیبایی ها و دیدنی های آمستردام شما را در جا میخکوب خواهد کرد. پس گوشزد می کنیم: حرکت کنید و با ما در این شهر هم سفر شوید!!

درباره ی آمستردام

دیدن پایتخت یکی از زیباترین کشورهای جهان که مثل نگین چشمگیر یک انگشتری زیباست، قطعاً چشم نواز خواهد بود. هلند، معروف به کشور گل هاست که با مناظر حیرت انگیز ساحلی و هم چنین سرسبزی زمین های خود هر ساله میلیون ها گردشگر را مجذوب خود می کند. و اما شهر آمستردام که پایتخت این کشور دوست داشتنی است با جمعیتی حدود یک میلیون نفر، هر ساله پذیرای بیست میلیون نفر توریست است. اگر از دیدنی های آمستردام با خبر شوید، دیگر از این رقم تعجب نخواهید کرد.

[caption id="attachment_136" align="aligncenter" width="780"]دیدنی های آمستردام دیدنی های آمستردام[/caption]

تاریخچه ی شهر آمستردام

گفته می شود هسته و مرکزیت اصلی شهر آمستردام از قرون وسطی شکل گرفته است. اما توسعه ی عمده ی آن در قرن شانزدهم اتفاق افتاد و آن را تبدیل به یکی از بنادر مهم تجاری جهان و مهم ترین بندر تجاری اروپا ساخت. کشور هلند در قرون هفدهم و هجدهم به شکوفایی و توسعه ی اقتصادی قابل توجهی رسید. نا گفته نماند که این کشور در آن قرون یکی از کشورهای استعمارگر جهان بود. در نتیجه خانه هایی اشرافی و عمارت هایی با شکوه به یادگار از همان دوران در شهر آمستردام باقی مانده است که همگی از دیدنی های آمستردام هستند.

[caption id="attachment_138" align="aligncenter" width="780"]تاریخچه ی شهر آمستردام تاریخچه ی شهر آمستردام[/caption]

ویژگی های جغرافیایی آمستردام

موقعیت شهر آمستردام از نظر جغرافیایی بسیار حائز اهمیت بوده و هست. این شهر بندری، از سمت شرق متصل به دریاچه ی آیسل میر است و یک کانال کشتیرانی غرب آن را به آب های آزاد و دریای شمال متصل می گرداند. یکی از دیدنی های آمستردام این است که از نظر ارتفاع زیر سطح دریاست به همین علت ورود آب به مجراهای متصل به آن کنترل می شود. با وجود یک رودخانه که از وسط شهر می گذرد، می توان گفت این شهر اگر مانند ونیز غرق در آب نباشد، دست کم بنا شده بر روی آب هاست و کانال های آبی فراوانی در سطح شهر دارد که این نیز برای بسیاری، از دیدنی های آمستردام به شمار می رود.

[caption id="attachment_139" align="aligncenter" width="780"]ویژگی های جغرافیایی آمستردام ویژگی های جغرافیایی آمستردام[/caption]

جاذبه های آمستردام در بخش ساحلی

آمستردام یک شهر بندری است؛ بنابراین هر کسی در درجه ی اول علاقه مند خواهد بود از سواحل زیبای آن دیدن کند. بندر آمستردام در حدود نوزده کیلومتر است. با قدم زدن در هر بخش این ساحل می توانید کشتی های باری یا مسافربری را ببینید. دیدن حرکت به ظاهر آرام این کشتی ها روی آب ها و پرواز پرندگان بر فراز آن که یکی از دیدنی های آمستردام است، منظره ای است که قرن ها قدمت دارد و شاید برخی از توریست ها بتوانند در تجربه ی آن با اجداد خود شریک باشند. پیشنهاد می کنیم تنها نظاره گر کشتی نباشید و کشتی سواری روی یک کشتی تفریحی را حتماً امتحان کنید.

[caption id="attachment_140" align="aligncenter" width="780"]جاذبه های آمستردام در بخش ساحلی جاذبه های آمستردام در بخش ساحلی[/caption]

تور کانال گردی از معروف ترین جاذبه های آمستردام

کانال های آبی در سطح شهر آمستردام، از معروف ترین جلوه ها و ذیذنی های آمستردام به شمار می روند. این کانال ها در گذشته نقش مهمی در حمل و نقل شهری داشته اند و هم اینک از بهترین دیدنی های آمستردام به شمار می روند. با اختراع اتومبیل و رواج استفاده از آن، بسیاری از کانال های آمستردام برای ساخت راه ها پر شد. با این حال 165 کانال از میان آن کانال های تاریخی باقی ماند تا امروز از جاذبه های آمستردام باشد. به منظور گشت و گذار در این کانال ها تورهایی فراهم شده است که پیشنهاد می کنیم به عنوان نخستین دیدار از جاذبه های آمستردام از آن ها استفاده کنید. قایق های این تورها با گذر از کمربند کانال، شما را از کنار مکان های تاریخی شهر می گذرانند.

[caption id="attachment_141" align="aligncenter" width="780"]تور کانال گردی از معروف ترین جاذبه های آمستردام تور کانال گردی از معروف ترین جاذبه های آمستردام[/caption]

باغ گیاه شناسی و باغ وحش

از دیگر دیدنی های آمستردام، موزه ای طبیعی در مرکز شهر آمستردام است. باغ گیاه شناسی آمستردام در ابتدا محلی برای گیاهان دارویی بود اما امروزه کمیاب ترین انواع درختان و گیاهان در آن نگهداری می شود. به فاصله ی کمی از این موزه ی چشم نواز، باغ وحشی قرار گرفته است که شامل بخش های گوناگونی از جمله خانه ی جانوران شب بیدار، حشره خانه، سالن پروانه ها، موزه ی جانورشناسی و آسمان نماست که پیشنهاد می کنیم بازدید از آن ها را از دست ندهید.

موزه ی لاله آمستردام

اگر در فصل لاله ها به هلند سفر کنید، یکی از خوش اقبال ترین گردشگران روی زمین هستید. موزه ی لاله از دیدنی های آمستردام و نمایشگاهی زیبا و خارق العاده از انواع لاله های هلندی است. هم چنین در این موزه، تاریخ فرهنگی گل لاله به نمایش گذاشته شده که از دوران طلایی لاله در سده ی هفدهم آغاز می شود.

[caption id="attachment_142" align="aligncenter" width="780"]موزه ی لاله آمستردام موزه ی لاله آمستردام[/caption]

جاذبه های تاریخی شهر آمستردام

به مهم ترین و جذاب ترین بخش رسیدیم. اینجا محل اجتماع انسان هایی با تجارب هیجان انگیز، گاه تلخ و گاه شیرین از قرون گذشته است.

موزه ی ریکس

از با اهمیت ترین دیدنی های آمستردام موزه ی ریکس است. افتتاح این موزه به سال 1809 میلادی باز می گردد. در این موزه مجموعه ای بزرگ از عتیقه جات و آثار هنری ارزشمند و کهن نگهداری می شود. این موزه بهترین معرف فرهنگ و هنر مردم هلند از گذشته تا کنون است.

موزه ون گوگ

افتتاح این موزه که از معروف ترین دیدنی های آمستردام است، در سال 1973 رخ داد. اشیای این موزه شامل نقاشی ها، طراحی ها و نامه های ون گوگ است که هنرمند معروف قرن نوزدهم میلادی با آثاری بی بدیل بوده است. هم چنین این موزه در جایگاه دوم جاذبه های آمستردام از نظر جذب گردشگر قرار دارد. شهرت آن هم به دلیل جذابیت هنری و فرهنگی و هم به دلیل شهرت و زندگی غم انگیز ون گوگ است.

موزه ی خانه ی رامبرانت

خانه ی رامبرانت نقاش مشهور و همسرش، در محله ی یهودی نشین شهر، از دیگر جاذبه های آمستردام است. این خانه مبلمانی به سبک قرن هفدهم دارد و در جای جای آن کنده کاری های اثر رامبرانت دیده می شود.

[caption id="attachment_143" align="aligncenter" width="780"]موزه ی خانه ی رامبرانت موزه ی خانه ی رامبرانت[/caption]

کاخ سلطنتی

ساخت این کاخ بزرگ، در سال 1648 میلادی با الهام از معماری رم باستان شروع شد. این کاخ در کنار معماری بی نظیر تزیینات بسیاری اعم از نقاشی ها، مجسمه ها و کتیبه ها دارد که همگی اثر هنرمندان چیره دست از جمله شاگردان رامبرانت هستند. هم چنین بهترین نمونه های مبلمان و دکوراسیون داخلی را در بر گرفته است.

این ها فقط نمونه هایی از دیدنی های آمستردام در بخش های تاریخی است. کلیساهای تاریخی با اهمیت و با شکوه، موزه ی تاریخ یهودیت، انواع موزه ها و خانه های تاریخی دیگر در سراسر این شهر هست که توصیف همه ی آنان در این مقاله نمی گنجد اما همگی از جاذبه های آمستردام هستند که می دانیم شما را شگفت زده خواهند کرد.

[caption id="attachment_144" align="aligncenter" width="780"]کاخ سلطنتی کاخ سلطنتی[/caption]

خرید در آمستردام

دیدنی های آمستردام محدود به بقایای گذشته نیست. مراکز خریدی در این شهر وجود دارد که تجربه ی خرید را برای شما بی نهایت دلپذیر می کند. هنر مردمان آمستردام تنها متعلق به اجداد آنان در گذشته نیست، بلکه این خوی هنرمندانه را از گذشتگان خود به ارث برده اند. بنابراین در این مراکز خرید علاوه بر کالاهای لوکس و گران قیمت، می توانید صنایع دستی محلی گوناگون را ببینید. کالوراسترات، معروف ترین و پر بازدید ترین مرکز خرید آمستردام است که انواع گوناگونی از کالاها را عرضه می کند. هم چنین تجربه ی خرید از کالوین مارکت را از دست ندهید. در این بازار که از جاذبه های آمستردام و در واقع یکی از بازارهای کهنه فروشی است، می توانید از عتیقه جات گرفته تا کالاها و لباس های دست دوم را تهیه کنید.

بازار گل آمستردام

عجیب است که به کشور گل ها و به ویژه شهر لاله های نارنجی سفر کنید و سری به بازار گل آن نزنید. مجموعه ای از همه ی انواع گل ها و گیاهان در این بازار که یکی از منحصر به فرد ترین جاذبه های آمستردام است، آماده ی عرضه می باشد که می توانید محل اقامت چند روزه ی خود را به برخی از آن گل ها مزین کنید.

[caption id="attachment_145" align="aligncenter" width="780"]بازار گل آمستردام بازار گل آمستردام[/caption]

تجربه ی دوچرخه سواری در زیباترین معابر

از دیگر دیدنی های آمستردام، امکان دوچرخه سواری در آن است که همراه با بخشی از فرهنگ این شهر به شمار می رود. نیمی از مردم محلی هر روز از دوچرخه استفده می کنند و این وسیله، به عنوان وسیله ی نقلیه ی فراگیر، انس یافته با زندگی روزمره ی این مردم است. می توانید افرادی را به نمایندگی از مشاغل و جایگاه های گوناگون اجتماعی ببینید که همگی سوار بر دوچرخه در سطح شهر با یکدیگر اتحاد و هماهنگی جالبی یافته اند. در سفر خود دوچرخه سواری در آمستردام را حتماً تجربه کنید.

[caption id="attachment_146" align="aligncenter" width="780"]تجربه ی دوچرخه سواری در زیباترین معابر تجربه ی دوچرخه سواری در زیباترین معابر[/caption]

جاذبه های خوشمزه ی آمستردام

پن کیک نزد هلندی ها همان محبوبیت پیتزا در سطح جهانی را دارد که می توانید به آن گوشت یا ژامبون نیز اضافه نمایید. هم چنین غذاهای سنتی مانند سوپ لپه و غذایی متشکل از پوره ی سیب زمینی همراه با کلم برگ، از محبوب ترین غذاها هستند. رستوران هایی نیز برای طبخ غذاهای کشورهای دیگر مثل اندونزی، سورینام، چین و کارائیب در آمستردام یافت می شود. به خاطر داشته باشید این غذاها را در هیچ جای دیگر نخواهید یافت.

از همراهی شما در سفرمان به آمستردام مشعوف شدیم. این یک سفر خیالی بود که امیدواریم به زودی برای شما تحقق پیدا کند.

در صورت نیاز به مشاوره و راهنمایی برای سفر به اروپا با شماره همراه ۰۹۱۰۷۶۳۶۳۲۶ تماس بگیرید.

آژانس سفری دیگر مجری مستقیم در خصوص ویزای هلند ، وقت سفارت هلند ۸۸۸۵۱۰۸۰-۰۲۱