جمعیت هلند

یکی از کوچکترین کشورهای شمال غربی قاره اروپا از نظر مساحت کشور هلند بوده که پایتخت آن شهر آمستردام می باشد، و دومین شهر بزرگ دیگر این کشور شهر روتردام بوده است. بیشتر جمعیت هلند را مسلمانان تشکیل داده اند و تعداد مسلمانان نیز در این کشور زیاد است. در ادامه این مقاله سعی داریم در مورد جمعیت کشور هلند بیشتر بحث کنیم از این رو اگر به اطلاعاتی در مورد جمعیت این کشور نیاز دارید با ما همراه باشید.

جمعیت هلند در سال2018

کشور هلند بخش اصلی و اروپایی هلند بوده که جزایری در آمریکای مرکزی را نیز شامل می شود. این کشور در همسایگی کشورهای آلمان، بلژیک و انگلستان قرار دارد. تقریباً می‌توان گفت ۲۰ درصد از مساحت این کشور را آب تشکیل داده و این سرزمین جزوه پست ترین و کم ارتفاع ترین مناطق اروپایی به شمار می رود که در آن با احداث سد های بزرگ، آب دریا را مهار می کنند. زبان مردم این کشور هلندی بوده که شباهت زیادی به زبان آلمانی دارد. مساحت این سرزمین حدود ۴۱،526 کیلومتر مربع بوده است. جمعیت کشور هلند در سال 2018، 17،084،459 میلیون نفر به ثبت رسیده است. پیش بینی می شود جمعیت کشور هلند تا سال 2030 حدود 28% رشد کرده و به 17،594،089 میلیون نفر برسد. بیشتر جمعیت هلند دین مسیحی داشته که در سراسر این کشور پخش شده اند.

[caption id="attachment_104" align="aligncenter" width="780"]جمعیت هلند در سال2018 جمعیت هلند در سال2018[/caption]

جمعیت مسلمانان هلند

مسلمانان در هلند حدود ۴ میلیون جمعیت کشور هلند را از مجموع ۱۶ میلیون تشکیل داده که در مقایسه با جمعیت کشور هلند بزرگترین اقلیت می باشند. اکثر مسلمانان این کشور ترکیه ای یا مراکشی بوده که به کشور هلند مهاجرت کرده اند. نکته جالب در مورد جمعیت مسلمانان هلند این است که این افراد سریعاً با فرهنگ غربی خود را تطابق داده و با عادات، لباس، آداب و رسوم و شرایط زندگی در این کشور مطابقت پیدا کرده اند. در کشور هلند برای مسلمانان نیز مدارس ویژه اسلامی و مساجد و همچنین بیمارستان های ویژه ای ساخته شده  است. از طرفی برای اعیاد مسلمانان از جمله عید قربان مراسم خاصی در این کشور برگزار می شود. می توان گفت با توجه به جمعیت هلند و مسلمانان این کشور اسلام در این کشور تبدیل به دین دوم شده و قبل از دین یهودیت می‌باشد؛ البته اسلام در کل اروپا، آمریکا، آمریکای لاتین و استرالیا نیز دین دوم بوده و در آفریقا و آسیا دین اول می باشد. در سال ۱۹۹۰ جمعیت مسلمانان هلند تقریباً ۴ میلیون و ۶۰۰ نفر بود که این میزان ۳ درصد از جمعیت هلند را به خود اختصاص داده است.

[caption id="attachment_103" align="aligncenter" width="780"]جمعیت مسلمانان هلند جمعیت مسلمانان هلند[/caption]

جمعیت شیعه های هلند

در میان مسلمانان هلند دیده می‌شود که بیشترین جمعیت مسلمانان هلند شیعه ها هستند. اولین گروهی از مسلمانان که به این کشور مهاجرت کردند از کشورهای اندونزی و سورینام بودند و اکنون بیشتر جوامع مسلمانان در شهرهای آمستردام و روتردام این سرزمین مستقر هستند. پارلمان شیعه در کشور هلند از ۳۵ کمیسیون تشکیل شده که در زمینه های دینی، اجتماعی و فرهنگی فعالیت می کند. جالب است بدانید که چند سال پیش پارلمان شیعه هلند چهل و یک امام جماعت و معلم شیعه را فارغ التحصیل کرده و جشنی برای این فارغ‌التحصیلان برگزار کردند. پاسخ نامه ای بین وزارت دادگستری و شورای نمایندگان مسلمانان در کشور هلند به امضا رسیده است که در این توافقنامه وزارت دادگستری، شورای مسلمانان را شریک اصلی اش در برخورد با مسائل دینی مربوط به جمعیت مسلمانان هلند می داند.

[caption id="attachment_105" align="aligncenter" width="780"]جمعیت شیعه های هلند جمعیت شیعه های هلند[/caption]

جمعیت ایرانیان هلند

یکی از کشورهای اروپایی که سالانه تعداد زیادی مهاجر را از سراسر دنیا به سمت خود جذب می‌کند  کشور هلند بود که در این بین ایرانیان بیشترین سهم را به خود اختصاص داده اند. یکی از تازه ترین گروه های مهاجر به اروپا ایرانیان می باشند که در حال حاضر شمار ایرانیان مقیم هلند بر پایه تحقیقات مرکز آمار این کشور، بیش از ۳۱ هزار نفر است. در سالهای ۱۹۸۰ تا ۱۹۹۰ اکثر ایرانیان ساکن هلند به عنوان مهاجر وارد این کشور شده و جمعیت کشور هلند را افزایش داده اند. بیشتر جمعیت ایرانیان هلند در پایتخت این کشور یعنی شهر آمستردام ساکن هستند. جالب است بدانید که گزارشهایی که در اکتبر ۲۰۱۱ بازبینی شده، نشان داده است که ایرانیان یکی از موفقترین جمعیت هلند در زمینه پناهنده در این کشور بوده اند.

[caption id="attachment_106" align="aligncenter" width="780"]جمعیت ایرانیان هلند جمعیت ایرانیان هلند[/caption]

جمعیت شهرهای هلند

 بزرگترین شهر هلند که به عنوان پایتخت این کشور انتخاب شده است، حدود ۷ میلیون جمعیت دارد همچنین دیگر شهرهای پرجمعیت هلند به ترتیب شهر روتردام با  حدود5 میلیون جمعیت، لاهه با حدود ۴ میلیون جمعیت، اوترخت با حدود دو میلیون جمعیت، آیندهون با حدود یک میلیون جمعیت، آلمیره با حدود ششصد هزار جمعیت و .....هستند.

در صورت نیاز به مشاوره و راهنمایی برای سفر به اروپا با شماره همراه ۰۹۱۰۷۶۳۶۳۲۶ تماس بگیرید.

آژانس سفری دیگر مجری مستقیم در خصوص ویزای هلند ، وقت سفارت هلند ۸۸۸۵۱۰۸۰-۰۲۱