آب و هوای هلند

آب و هوای هر منطقه ای بنا به موقعیت مکانی آن متفاوت است و از خصوصیات مختلفی برقرار است. آب و هوای هلند در واقع معتدل دریایی است و تابستان های معتدل و زمستان های به نسبت سرد دارد. وزیدن باد و باریدن باران در تمام طول سال وجود دارد. آب و هوای هلند در ماه های جولای و آگوست از بقیه ماه ها مرطوب تر و مارس خشک ترین ماه سال است.

آب و هوای هلند برگ برنده ای برای این کشور به حساب می آید. شهر آمستردام پایتخت کشور هلند دارای دمای معمول 3 درجه سانتیگراد می باشد و اختلاف سردترین و گرمترین نقطه هلند بیشتر از 2 درجه نیست. پایتخت کشور هلند آمستردام اغلب اوقات بارانی است آب و هوای کشور هلند بسیار شبیه به آب و هوای شمال ایران می باشد. اکثر مواقع مردم هلند آسمان را ابری می بینند ، تفاوت آب و هوای هلند با آب و هوای شمال ایران در این است که در هلند وزش باد بسیار است و از اینرو قطعا سردتر می باشد.

وضعیت آب و هوای کشور هلند با توجه به موقعیت جغرافیایی

آب و هوای هلند تشابه بسیاری با کشور انگلستان دارد  و به صورت تخمینی دماهای تعریف شده ای در فصل های مختلف سال برای آن ذکر شده است، به طور مثال در فصل تابستان دمای هوا بین ۱۷ تا ۲۴ درجه سانتی گراد تغییر می کند و بسیار کم دیده شده است که دما به بالای ۳۰ درجه سانتی گراد برسد، از این قبیل آب و هوای کشور هلند را در ماه‌های جولای و آگوست می توان تجربه کرد.

همینطور در فصل زمستان دمای هوای هلند به زیر صفر درجه سانتی گراد نمی‌رسد و بین صفر تا ۱۰ درجه سانتی گراد تغییر می کند، در ماه‌های دسامبر و ژانویه می توانید شاهد زیبایی فصل زمستان کشور هلند باشید. کشور هلند یکی از پربارش ترین کشورهای جهان محسوب می شود. برای دیدن آسمان آفتابی در کشور هلند باید در ماه آوریل به این کشور سفر کنید که از کمترین میزان بارش برخوردار است. آمستردام هلند به دلیل زیبایی خیره کننده و دارا بودن مناطق توریستی مانند موزه شکنجه شهر آمستردام، موزه میکروب آمستردام، باغ گل هلند و هتل شنی و آب و هوای معتدل از کشور آلمان پیشی گرفته است. آب و هوای هلند باعث شده است یکی از زیباترین و شگفت آورترین باغ های گل دنیا در این کشور باشد که می توانید با حضور در این باغ زیبا از هوای فوق العاده لذت کافی برده و عطر دل انگیز گل ها را استشمام کنید.

[caption id="attachment_119" align="aligncenter" width="780"]آب و هوای هلند آب و هوای هلند[/caption]

آب و هوای هلند در فصل بهار

 در ماه مارس تا ماه می دمای کشور هلند به آرامی افزایش می یابد. در ماه های آوریل و مه آب و هوای هلند به گونه ای است که گل نرگس زرد زیبا و شکوفه های لاله را هدیه می دهد و آب و هوای هلند رو به گرما می رود که همین امر سبب می شود که زمان مناسب و خوبی برای سفر به هلند باشد.

تابستان و آب و هوای هلند

آب و هوای هلند در فصل تابستان نیز مطلوب است، دمای هلند در فصل تابستان به بیش از ۳۰ درجه نخواهد رسید، کشور هلند نسبت به دیگر کشورهای اروپایی به خصوص آلمان هوای گرمتری دارد. آب و هوای کشور هلند در تمام نقاط این کشور به صورت یکسان است و دمای شهرهای هلند تفاوت چندانی با هم ندارند کشور هلند یکی از زیباترین کشورهای توریستی محسوب می شود که یکی از جاذبه های گردشگری این کشور اتفاق افتادن باران پودری است که هرگز تاکنون ما در ایران تجربه نکردیم .

[caption id="attachment_120" align="aligncenter" width="780"]تابستان و آب و هوای هلند تابستان و آب و هوای هلند[/caption]

پاییز و آب و هوای هلند

آب و هوای هلند در ماه های سپتامبر تا دسامبر بسیار دلپذیر است و مه خیلی غلیظی وجود دارد و روزهایی بارانی با بادهای سرد را شاهد هستیم و هوا به تدریج سرد خواهد شد.

آب و هوای هلند در زمستان

آب و هوای هلند در فصل زمستان همانطور که گفته شد شباهت زیادی به مناطق شمالی کشور ما دارد با این تفاوت که در هلند باد بسیاری می وزد و هوای نسبتا سردی دارد اما این دلیل بر آزار دهنده بودن سرمای هلند برای مردم نیست. آب و هوای کشور هلند در فصل زمستان مطلوب است به طوری که در این فصل دمای زیر 0 درجه  را به ندرت می توان دید و شاید به صورت کلی  2 الی 3 روز دمای هلند در فصل زمستان به زیر صفر برسد و معمولا از 1 درجه سانتی گراد تا 5/5 درجه سانتی گراد متغیر است. این نمونه ای از نقطه قوت کشور هلند به شمار می آید .

[caption id="attachment_121" align="aligncenter" width="780"]آب و هوای هلند در زمستان آب و هوای هلند در زمستان[/caption]

بهترین آب و هوا برای سفر به هلند در چه زمانی است؟

همه فصل ها برای سفر به هلند مناسب می باشد. با توجه به آب و هوای کشور هلند از اواسط ماه آوریل تا اکتبر بهترین زمان برای سفر هلند خواهد بود. در این بازه زمانی قیمت ها برای توریست ها مناسب تر و به صرفه تر می باشد. البته بسیاری از گردشگران در فصل تابستان به هلند سفر می کنند. تابستان نیز زمان مناسبی برای سفر به هلند است اما با توجه به شلوغ شدن مناطق توریستی و افزایش قیمت ها سفر به صرفه نخواهد بود.

[caption id="attachment_122" align="aligncenter" width="780"]بهترین آب و هوا برای سفر به هلند در چه زمانی است؟ بهترین آب و هوا برای سفر به هلند در چه زمانی است؟[/caption]

در صورت نیاز به مشاوره و راهنمایی برای سفر به اروپا با شماره همراه ۰۹۱۰۷۶۳۶۳۲۶ تماس بگیرید.

آژانس سفری دیگر مجری مستقیم در خصوص ویزای هلند ، وقت سفارت هلند ۸۸۸۵۱۰۸۰-۰۲۱