درباره آمستردام

اگر می خواهید یک سفر فوق العاده و یک تعطیلات دلنشین را سپری کنید مطمئنا شهر آمستردام در کشور هلند می تواند بهترین گزینه برای شما باشد. البته لازم است تا قبل از این سفر یک راهنمای کامل سفر درباره آمستردام را مطاله کنید. همراه ما باشید تا به شما بگوییم چه نکاتی را باید در سفر به شهر آمستردام بدانید.

بیشتر درباره شهر آمستردام

درباره آمستردام باید گفت شهر آمستردام پایتخت کشور هلند می باشد که بیشتر شهرتش را مدیون کافی شاپ ها و کانال آبی اش می باشد. البته این شهر از یک معماری زیبا و تاریخی نیز برخوردار می باشد که تعداد آن ها هم کم نیست. می توانید در بخش جاذبه های گردشگری آمستردام با آنها آشنا شوید. درباره این شهر باید بدانید که نسبت به سایر شهر های اروپایی مقرون به صرفه تر می باشد و می توانید با هزینه های کمتری یک تعطیلات خوب را سپری کنید. همچنین شهر آمستردام شهر بزرگی نیست بنابراین می توانید بیشتر نقاط دیدنی آن را به آسانی و به صورت پیاده طی کنید.

[caption id="attachment_76" align="aligncenter" width="780"]درباره آمستردام درباره آمستردام[/caption]

جاذبه های گردشگری شهر آمستردام

درباره آمستردام همانطور که گفتیم شهر آمستردام پر است از جاذبه های گردشگری که می توانید در هر گوشه ای از این شهر یک موزه و یا گالری هنری پیدا کنید. همچنین بار ها و کافی شاپ های این شهر نیز خود به نوعی جاذبه های گردشگری شهر هستند. در ادامه با بهترین مکان هایی که حتما باید در سفر به آمستردام به آنها سر بزنید را خواهید شناخت.

کانال پرنسس

درباره آمستردام باید گفت کانال پرنسس سومین کانال آبی شهر آمستردام به حساب می آید. در واقع این کانال های آبی بخشی از برنامه توسعه شهر بوده اند که در سال 1612 شروع ساخت آنها بوده و در نیم قرن بعد نیز کار ساخت آنها پایان یافته است. همچنین این کانال آبی در سال 2009 به عنوان یک میراث جهانی به ثبت رسید. از جاذبه های این کانال آبی می توان به هوای عالی اطراف آن و همچنین قدم زدن در اطراف آن اشاره نمود. اگر هم مشتاق باشید می توانید با پرداخت هزینه ای سوار کشتی های کروز شوید و از سفری بر روی آب ها لذت ببرید. همچنین به خاطر داشته باشید می توانید تور های کشتی سواری را از شرکت های مختلف و با قیمت های متنوع تهیه کنید. همچنین برگزاری این تور ها نیز به زبان های مختلف می باشد.

[caption id="attachment_77" align="aligncenter" width="780"]کانال پرنسس کانال پرنسس[/caption]

بازارچه محلی آلبرت

از جمله دیگر مکان های دیدنی شهر آمستردام بازار محلی این شهر می باشد. می توانید در میان این بازار قدم بزنید و بیشتر با مردم هلند آَنا شوید. البته این نکته را هم به خاطر داشته باشید که خیلی سخت است در این بازار تنها به تماشا بپردازید و چیزی نخرید. پس پول به اندازه کافی همراه خود داشته باشید. نکته دیگر این است که این بازار بزرگترین بازار روز در کل اروپا می باشد پس برای بازدید از آن حتما وقت خود را تنظیم کنید.

[caption id="attachment_78" align="aligncenter" width="780"]بازارچه محلی آلبرت بازارچه محلی آلبرت[/caption]

موزه ونگوگ

اگر اهل موزه گردی و همچنین بازدید از نقاشی های نقاشان بزرگ تاریخ هستید موزه ونگوگ آمستردام هلند دقیقا همان جایی است که باید به آن سر بزنید. این موزه از یک طراحی خلاقانه بهره می برد و همچنین در نزدیکی سایر موزه های مهم شهر آمستردام می باشد پس می توانید بین راه سری نیز به آن بزنید و درباره آمستردام بیشتر بدانید. همچنین نکته مهم درباره این موزه این است که در حال حاضر موزه ونگوگ تبدیل به یکی از بزرگ ترین مجموعه های نگهداری از نقاش بزرگ ونسان ونگوگ می باشد که بازدید از آن به هیچ عنوان خالی از لطف نیست.

[caption id="attachment_79" align="aligncenter" width="780"]موزه ونگوگ موزه ونگوگ[/caption]

موزه امپراطوری

یکی از شناخته شده ترین موزه ها در هلند و در کل اروپا موزه امپراتوری می باشد. این موزه یک مجموعه بسیار بزرگ از حدود 1.000.000 اثر و شی تاریخی می باشد که درباره تاریخچه هلند و درباره آمستردام اطلاعات خوبی در اختیار مراجعه کنندگان می گذارد. البته چیزی حدود 8000 قطعه در این موزه در معرض بازدید عموم قرار گرفته است.

[caption id="attachment_80" align="aligncenter" width="780"]موزه امپراطوری موزه امپراطوری[/caption]

سایر جاذبه های گردشگری و دیدنی شهر آمستردام

  • وندل پارک
  • موزه رامبراند
  • بازارچه واترلو پلین
  • موزه ویلت هالیسون
  • باغ گیاه شناسی
  • موزه آرمیتاژ
  • کلیسای قدیمی آمستردام
  • کاخ سلطنتی
  • کلیسای جدید آمستردام
  • موزه آمستردام
  • کانال های آبی
  • مرکز خرید مگا پلازا
  • مرکز خرید کالورستون
  • گالری نگهبانان شهر
  • گلدرلند پلین
  • ویلا آرنا

غذاهای معروف آمستردام

به خاطر داشته باشید حتما در سفر به این شهر به رستوران های خوب آن سری بزنید و بیشتر غذاهای محلی و حبوب این شهر را بچشید. از این بین می توان به استروپ وافل که نوعی کلوچه بسیار خوشمزه هلندی اشاره نمود. می توانید همچنین اولیبالن، دراپ، هیجلزلگ و کاس را نیز می توانید در این لیست قرار دهید.

[caption id="attachment_81" align="aligncenter" width="780"]غذاهای معروف آمستردام غذاهای معروف آمستردام[/caption]

چه زمانی به شهر آمستردام سفر کنید

اگر بخواهیم کمی درباره آمستردام و آب و هوای این شهر بگوییم باید بدانید که تقریبا این شهر از آب و هوایی نسبتا معتدل برخوردار می باشد که به ندرت در آن شاهد بارش برف خواهید بود. البته در تابستان ها نیز هوای بسیار گرم نیز نخواهید داشت. اگر بخواهیم بهترین زمان سفر به هلند و اقامت در این شهر را بگوییم می توانید تابستان را زمان مناسبی برای سفر خود انتخاب کنید. البته این نکته را نیز باید مد نظر قرار دهید که در این زمان اوج سفر توریست ها نیز می باشد که همین امر نیز سبب بالا رفتن قیمت هتل ها می باشد می توانید برای اینکه با قیمتی ارزان هتل برای رزرو پیدا کنید در زمستان ها در بین ماه دسامبر تا فوریه به این شهر سفر کنید.

[caption id="attachment_82" align="aligncenter" width="780"]چه زمانی به شهر آمستردام سفر کنید چه زمانی به شهر آمستردام سفر کنید[/caption]

نکات مهم در سفر به شهر آمستردام

درباره آمستردام و ملیت های آن باید گفت چیزی حدود 178 ملیت گوناگون در شهر آمستردام زندگی می کنند. به همین خاطر نیز با رفتار های نژاد پرستانه به شدن برخورد می شود. نگران زبان نباشید. در شهر آمستردام می توانید هم به هلندی و هم به انگلیسی با دیگران ارتباط برقرار کنید. همانند سایر شهر های توریست پذیر همیشه در شلوغی ها مراقب کیف پول و اشیا ارزشمند خود باشید. این شهر یکی از امن ترین شهر های اروپایی است.